Mikro un arī makrovides faktoru ietekme un situāciju izmaiņas spiež vadību īstenot pārmaiņas, turpretim vairākums darbinieku vēlas mieru, stabilitāti, tāpēc svarīgi atrast un sabalansēt līdzsvaru.
Pārmaiņu vadība, pirmkārt, ir personāla vadība. Personālā vadība ir viens no visnopietnākajiem vadītāju uzdevumiem jebkurā laikmetā un jebkura tipa organizācijā.
Darbiniekiem, tai skaitā uzņēmuma vadībai, ir jāsaprot, ka darba dzīve ar ierasto rutīnu neapstājas tikai tādēļ, ka ir sāktas zināma veida pārmaiņas.
Taču bieži jebkura veida pārmaiņas ir ļoti grūti ievest:
Darbinieki baidās no nezināmā;
Darbinieki tic, kas viss tāpat ir kārtībā;
Darbinieki ir ciniski;
Darbinieki netic, ka to var izdarīt;
Organizācijai ir pretrunīgi mērķi (samazināt izmaksas un iekarot jaunu tirgu);
Organizācijai trūkst līdzekļu;
Neviens neuzņemas līdera pozīciju;
Līderim trūkst kompetences un šarma
Līderim ir mīluļi;
u.t.t.…