Kādi faktori organizācijā nosaka saprātīgu risku?
Vārds “riskēt 2.” - rīkoties, darboties pārdroši (cerībā uz vēlamu rezultātu); pakļaut iespējamām briesmām, zaudējumam, rīkojoties, darbojoties pārdroši, arī neapdomīgi (Tēzaurs, 2022). Biznesā, tāpat kā dzīvē – ir svarīgi darīt darbu. Tas, kurš neriskē – nedzer arī šampānieti. Taču riski ir jāizvērtē un jo īpaši beznesā, jo tas nav ejot no mājas ārā stāvēt pie durvīm un domāt – ņemt lietussargu vai neņemt.
Risku vadības plānošanu var iedalīt četros posmos:
• risku identifikācija un novērtēšana- organizācijas risku analīze ir pirmais solis ceļā uz veiksmīgu risku pārvaldību. Risku vadība ir nepārtraukts pilnveides process – tas var būt vai nu ļoti vienkāršs, vai ļoti detalizēts. Viss atkarīgs no organizācijas izmēra, izmantoto sistēmu sarežģītības, apstrādāto datu konfidencialitātes un citiem elementiem. Informācijas tehnoloģiju risku analīzi parasti vada atbildīgais par IT drošību, sadarbojoties gan ar vadību, gan citu nodaļu pārstāvjiem.…