Vadošās personas pazīstamība un popularitāte var veidoties jau pirms komunikācijas ziņojuma izstrādes. Tāpēc firmas dažreiz izmanto citu paņēmienu: pastāvīgi veido vadošās personas tēlu, kurš kļūst pazīstams pakapēniski reklāmas kampaņas gaitā.
Vadošās personas kompetencei ir svarīga nozīme, kad komunikācijas tiek veiktas ar maziesaistītiem un augstiesaistītiem pircējiem ar „atbrīvošanās no problēmas” motivāciju. Kur pirmajā gadījumā vadošās personas kompetence kalpo informētības līmeņa par produkta labumiem paaugstināšanai un pozitīvai attieksmes veidošanai, bet otrajā gadījumā tā novērš iespējamos argumentus pret produktu marku un arī veicina labvēlīgu attieksmi.
Vadošās personas objektivitātei ir svarīga nozīme tieši augstiesaistītai pircēju mērķgrupai, jo produkta labumi jāpasniedz ļoti pārliecinoši. Jāizvēlas personas ar godīgu cilvēku reputāciju.
Vadošās personas pievilcība ir svarīgs maziesaistītai pircēju mērķgrupai ar „lutināšanas” motivāciju, jo tieši šis raksturojums var saistīt pircēju motīvus ar noteiktu produkta marku.
Vadošās personas līdzība ar pircēju mērķgrupas pārstāvjiem ir svarīga augstiesaistītai pircēju mērķgrupai, jo viņi vēlas identificēt ar noteiktu emocionālo tēlu. Tāpēc ir jāpiesaista vadošās personas ar līdzīgu dīves stilu un statusu sabiedrībā. Speciālisti uzskata, ka pirms komunikācijas ziņojuam izstrādes vajag veikt tirgus segmentāciju pēc dzīves veida un tad piesaistīt līdzīgo vadošo personu.
Vadošās personas autoritāte vairāk ir svarīga, lai ietekmētu pircēju lēmumu par pirkumiem.Tātad var konstatēt, ka konkrēti vadošās personas raksturojumi der tikai konkrētām situācijām, pircēju mērķgrupām, produktiem. Tāpēc speciālisti ieteica sākumā novērtēt komunikācijas ziņojuma variantu bez vadošās personas, pēc tam, ja ir nepieciešams, pastiprināt komunikācijas efektu ar pazīstamas vadošās personas palīdzību, un tikai tad, ja šis paņēmiens tiks novērtēts negatīvi, veikt atlasi un piesaistīt pazīstamas vadošās personas.9
…