-
Komunikācija organizācijā
Komunikācijas pamatprincips – lai ārējā komunikācija būtu efektīva, nepieciešami nozīmīgi ieguldījumi iekšējā komunikācija- tie nav tikai informējošas e-avīzes, publikācijas internetā, bet arī darbinieku sanāksmes ar mērķi veidot dialogu. Iekšējā komunikācijā atbilstoši iestādes izmēram, ir izmantojami dažādi komunikāciju kanāli, taču pats galvenais ir atcerēties pamatprincipu – sniegt darbiniekiem informāciju ātrāk, nekā par to tiek informēti mediji, kas ilgtermiņā veido savstarpēju uzticību un būtiski motivē darbiniekus.
Komunikācija organizācijā var būt formāla (oficiāla) un neformāla (neoficiāla). Tie ir komunikācijas veidi organizācijā, kas izpaužas, kā informācijas apmaiņa starp vadītājiem, un starp vadītājiem un padotajiem. Formālā komunikācija lielākoties atkarīga no organizācijas struktūras un līdz ar to var būt:
1. Vertikāla- informācijas plūsmas virzīšana augšup vai lejup (starp dažādu līmeņu vadītājiem un padotajiem)atbilstoši izveidotajai organizācijas struktūrai.
1.1. Lejupejoša komunikācija- virza informāciju no priekšnieka pie padotajiem: rīkojumi un norādījumi par to, kas, kā un kad jādara; informācijas sapratnes palielināšana; informēšana par organizācijas stratēģiju, rīcību, praksi un notikumiem; informēšana par darba izpildes kvalitāti; informācijas sniegšana par organizācijas mērķiem ar nolūku paaugstināt padoto sapratni par organizācijas nolūkiem u mērķiem.
1.2. Augšupejošā komunikācija- nodrošina atgriezenisku kanālu, pa kuru pie nosūtītāja atgriežas noteikta informācija. Šo informāciju var iedalīt: Informācija par darbiniekiem, viņu darbību un problēmām; informācija par citiem grupas locekļiem, viņu darbību un problēmām; informācija par to, kas jāveic un kā to izdarīt.
2. Horizontāla-informācijas plūsmas virzīšana sānis, dodot iespēju, atsevišķām vienībām savstarpēji sastādāties bez vajadzības sekot augšup un lejup esošajām komunikācijām.
Tā kā komunikāciju process ir sarežģīts un informācijas plūsma nav viendabīga, tad organizācijā veidojas dažādi komunikācijas tīkli (skat.3. tabulu). Šie tīkli aptver darbinieku grupas, tāpēc tīkla izveide ir atkarīga no grupas mērķiem un risināmajiem uzdevumiem. Jo vienkāršāks, jo centralizētāks ir komunikāciju tīkls. …
Vēl viens no faktoriem, kas ietekmē organizācijas produktivitāti ir komunikācija, īpaši jau komunikācija ar darbiniekiem. Jo vairāk uzņēmums spēs iesaistīt savus darbiniekus, jo organizācijas darbība būs efektīvāka. Darbinieku iesaistes stratēģija ir pieeja, kas ļauj uzņēmumiem apzināt savus iekšējos resursus un uz tiem paskatīties kā vēstnešiem ārējās ietekmes pušu grupās. Komunikācija no iesaistes atšķiras ar to, ka vienā gadījumā vadība nodod ziņu, īpaši neuztraucoties, kā tā tiek dekodēta, bet otrā gadījumā pamatu pamatos tiek iekodēti dažādi formāti, kā panākt, lai darbinieks izsakās un sniedz savu ieguldījumu uzņēmuma attīstībā. Iesaistes stratēģijā vienmēr tiks paredzēts dialogs, diskusijas par stratēģiju, vīzijām, vērtībām, ikdienas procesiem. Tāpēc iesaistes stratēģijas gala rezultāts ir lojāls darbinieks, kas izprot uzņēmuma mērķus, un saprot, kā viņa darbs sasaucas ar uzņēmuma attīstību. Savukārt komunikācija ir informācijas, domu, uzskatu apmaiņa starp cilvēkiem viņu darbības procesā. Tā sastāv no komunikācijas procesa (skat. 2.attēlu) un komunikācijas procesa elementiem (skat.1.tabulu). Komunikācija skar visus menedžmenta posmus- plānošanu, organizēšanu, koordinēšanu, motivēšanu, kontroli. Komunikācijas pastāvēšanai ir trīs nosacījumi: • Jābūt vismaz diviem cilvēkiem • Jābūt informācijai • Jābūt informācijas nodošanas līdzekļiem
- Komunikācija organizācijā
- Motivācija un komunikācija
- Uzņēmējdarbības vadīšana, 8.daļa - komunikācija
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmējdarbības vadīšana, 8.daļa - komunikācija
Конспект для университета12
-
Komunikācija organizācijās
Конспект для университета22
-
Konspekts eksāmenam "Interpersonālā komunikācija"
Конспект для университета20
-
Komunikācija
Конспект для университета11
-
Komunikācija un lēmumu pieņemšana. Verbālā un neverbālā komunikācija. Komunikatīvās barjeras. Lēmumu pieņemšanas procesa optimizācijas iespējas
Конспект для университета4