Tādējādi mārketinga pētījumi palīdz uzņēmumam atbildēt uz šādiem praktiskiem jautājumiem:
- Kas jādara?
- Kā jādara?
- Cik labi to darām?
- Kā to darīt vēl labāk?
Ekonomikas globalizācijas apstākļos mārketinga pētījumu nozīme vēl vairāk palielinās, jo tie mārketinga līmeņi, kas izmantojami vienā tirgū, var būt absolūti nepiemēroti citos. Šajā gadījumā, taupot uz pētījumu rēķina, var ciest lielus zaudējumus, kas nesalīdzināmi pārsniegs gūtos ietaupījumus.
Tā kā tirgus izpēte sniedz atbildes uz visiem jautājumiem, kas saistās ar uzņēmējdarbību, tā ļoti palīdz vadītājiem saprast kādā virzienā savu uzņēmumu veidot, uz ko koncentrēties un kā visu darīt labāk. Ja tirgus izpēte ir bijusi un plāni sastādīti, tad viņiem nenoliedzami menedžmentā ir noderīgas sekojošas priekšrocības:
- Organizācijas vietas un lomas tirgū apzināšanās, galveno mērķu skaidra formulēšana;
- Mērķu hierarhijas veidošana;
- Iekšējās un ārējās vides ietekmējošo faktoru izprašana;
- Darbības alternatīvu novērtēšana un optimāla izvēle;
- Darbinieku iesaistīšana organizācijas darbībā;
- Resursu sadale.
…