Tiešā tirgvedība jeb tirdzniecība, kas maksimāli ierobežo starpnieku slāņus
Tiešā tirgvedība ir preču pārdošana vai pakalpojumu sniegšana klientam bez starpniekiem tieši no ražotāja vai vairumtirgotāja1.
Tomēr pašreiz šī definīcija ir nepilnīga, lai atklātu visus Tiešās tirgvedības pielietojumus, lai arī lielu daļu no Tiešās tirgvedības tā aptver.
Tiešā tirgvedība ir tirgvedības mijiedarbīga sistēma, kas izmanto vienu vai vairākas reklāmas tehnikas ar nolūku iespaidot aprēķināmu reakciju un/vai darījumu jebkurā vietā2.
Mijiedarbīga: Mijiedarbība, aci pret aci komunikācija starp tirgotāju un potenciālo patērētāju, ir ļoti svarīgs punkts.
Viena vai vairākas reklāmas tehnikas: Tiešā tirgvedība nav ierobežota ar kādu noteikt reklāmas tehniku. Pat vairāk, pastāv sinerģija starp dažādiem Mēdiju veidiem. bieži vien vairāku reklāmas tehniku izmantošana ir produktīvāka par vienas izmantošanu.
Aprēķināma reakcija: Aprēķināmība ir raksturīga Tiešās tirgvedības iezīme. Pārsvarā visu, ko dara var novērtēt, var aprēķināt, cik iztērē un, cik atgūst.
Darījumi jebkurā vietā: Pasaule ir darījumu vieta, jo šie darījumi var notikt ar telefona, pasta, Interneta, personiskā apmeklējuma palīdzību.
Tiešais marketings jeb tirgvedība – pēc Eiropas Tiešā marketinga asociācijas dotās definīcijas, ir:
Daļa no reklāmas komunikācijas sektora, kas piedāvā produktus distances tirdzniecībā, nodrošinot patērētājiem īpašu, tiešu apkalpošanu, kā arī informējot viņus par īpašajiem piedāvājumiem tirdzniecības veicināšanai3.
Kā tāda šī aktivitāte ir it kā hibrīds, kas sastāv no reklāmas, mazumtirdzniecības izplatīšanas, klientu datubāzes menedžmenta un klientu servisa elementiem.
Kompānijai Ski Limited, kuras īpašumā ir viesnīcas Killington, Mrt.Snow kūrorts Vermontā (ASV) un Bear Mountain kūrorts Kalifornijā (ASV), ir izveidota datu bāze, kurā ir informācija par 2,5 miljoniem slēpotāju, un šī datu bāze tiek papildināta ar 250 tūkstošiem ierakstu katru gadu.…