Pēc Ketlera zīmola attīstībai ir trīs dažādas fāzes 20. gadsimtā: komerciālo zīmolu pārsvars (1915 - 1929), izaicinājumi zīmolu radītājiem (1930 - 1945), zīmolu vadīšanas standartu izveidošana (1946 - 1985).
Jau kopš seniem laikiem cilvēki izmanto zīmes, lai atpazītu dažādas lietas. Likumsakarīgi attīstoties cilvēcei ir attīstījušas arī lietas mums apkārt. Sākoties starptautiskajai tirdzniecībai, tikai likumsakarīgi attīstās arī zīmju izmantošana un rodas zīmoli, lai viens ražotājs varētu atšķirt savu ražoto no konkurenta, kā arī patērētājs varētu vieglāk orientēties starp produktiem. Tāpat zīmolu izveidošana palīdzēja ražotājiem savus produktu padarīt populārus, atpazīstamus, mīlētus un tuvus patērētājiem. Un tikai likumsakarīgi, ka radās zīmola veidošanas un vadīšanas vadlīnijas, lai šajā starptautiskajā tirgū varētu veiksmīgi darboties ikviens ražotājs.
…