6.uzdevums
Formulējiet uzņēmuma mērķa tirgu, ņemot vērā BVK iegūtās zināšanas Mārketinga kursā, savu pieredzi un prakses uzņēmuma situāciju!
Uzņēmuma klienti ir cilvēki vecumā no 25-70 gadiem, ar vidējiem vai augstiem ienākumiem, abu dzimumu cilvēki. Uzņēmums strādā gan ar fiziskām, gan juridiskām personām. Pēc saviem novērojumiem secinu, ka uzņēmuma mērķa tirgus visbiežāk ir ģimenes ar vidējiem ienākumiem, kuras pārsvarā izvēlas veikt mājokļa kosmētisko remontu, kā arī juridiskās personas ar augstiem ienākumiem, kuras veic liela apjoma pasūtījumus.
Kā mērķa tirgus uzņēmumā ir formulēts pašreiz?
1. cilvēki vecumā no 25-70 gadiem.
2. privātpersonas, juridiskas personas
3. Rīgas pilsētas teritorija
4. cilvēki ar vidējiem un augstiem ienākumiem
Kādas pazīmes un kritēriji ir izmantoti mērķa tirgus formulēšanai?
1. sociāli ekonomiskie raksturlielumi – ienākumu līmenis, sociālais slānis, nodarbošanās
2. demogrāfiskie raksturlielumi – dzimums, vecums, ģimenes stāvoklis
3. ģeogrāfiskie raksturlielumi – pilsētas
Praktikanta ieteikumi mērķa tirgus paplašināšanai:
1. jaunu pakalpojumu ieviešana-piemēram, interjera dizains, māju siltināšana
2. aptauja
3. mājas lapas izveide
4. celtniecības tirgus konkurentu analīze
5. apvienošanās ar sadarbības partneriem…