-
Prakses atskaite
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
Izmantoto terminu skaidrojumi | 5 | |
1. | Ozolnieku novada sociālā dienesta apraksts | 6 |
1.1. | Institūcijas mērķis un uzdevumi | 7 |
1.2. | Institūcijas pienākumi un tiesības | 6 |
1.3. | Ozolnieku novada sociālā dienesta darba organizācija | 9 |
1.4. | Ozolnieku novada sociālā dienesta struktūra | 10 |
2. | Pirmā sociālā gadījuma analīze | 12 |
2.1. | Klienta sociālā situācija un vēsture | 12 |
2.2. | Genogramma | 13 |
2.3. | Ekokarte pirms intervences | 14 |
2.4. | Sākotnējā novērtēšana | 15 |
2.5. | Klienta resursu novērtējums | 17 |
2.6. | Sociālās problēmas definējums, intervences mērķu un uzdevumu noteikšana | 17 |
2.7. | Sociālās rehabilitācijas/intervences plāns | 19 |
2.8. | Intervences atspoguļojums | 21 |
2.9. | Rehabilitācijas/intervences novērtēšana | 21 |
3. | Otrā sociālā gadījuma analīze | 24 |
3.1. | Klienta sociālā situācija un vēsture | 24 |
3.2. | Genogramma | 26 |
3.3. | Ekokarte pirms intervences | 28 |
3.4. | Sākotnējā novērtēšana | 29 |
3.5. | Klienta resursu novērtējums | 31 |
3.6. | Sociālās problēmas definējums, intervences mērķu un uzdevumu noteikšana | 32 |
3.7. | Sociālās rehabilitācijas/intervences plāns | 34 |
3.8. | Intervences atspoguļojums | 36 |
3.9. | Rehabilitācijas/intervences novērtēšana | 37 |
3.10. | Ekokarte pēc intervences | 41 |
4. | Sociālo gadījumu risināšanā izmantotās sociālā darba teorijas | 42 |
5. | Sociālā darbinieka lomas un metodes darbā ar sociālo gadījumu | 43 |
6. | Nobeigums | 45 |
7. | Secinājumi | 45 |
8. | Pašnovērtējums | 47 |
9. | Izmantotās literatūras saraksts | 49 |
Secinājumi
Veicot šo praksi, bija iespēja teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. Lai veiksmīgi risinātu šo sociālo gadījumu, bija nepieciešamas sociālā darbinieka profesionālās zināšanas un prasmes. Strādājot ar konkrētajiem gadījumiem, esmu ieguvis jaunas iemaņas un prasmes gan intervēšanā, gan datu un informācijas ievākšanā un apstrādē, gan mērķu izvirzīšanā, gan novērtēšanā. Manuprāt, visprecīzāk sociālā darbinieka un klienta sadarbību raksturo sociālā darba vērtības: klienta personības, izvēles, uzticības, unikalitātes, konfidencialitātes cieņa; bez aizspriedumiem un stereotipiem; labvēlīga attieksme pret klientu; individuāla pieeja klientiem; empātija; profesionālā izaugsme; tiekšanās uz sociālo taisnīgumu.
Sadarbības veidošanā ar klientu palīdzēja tas, ka uztvēru katru kā unikālu personību, bez aizspriedumiem, nosodījuma un stereotipiem. Nozīmīgu atbalstu sniedza sociālā dienesta darbinieku pragmātiski sniegtā iepriekš gūtā informācija, dodot man iespēju uzzināt vairāk faktus par katru gadījumu. Šajā darbā mani atbalstīja supervizors, kā pieredzējis, autoritatīvs kolēģis, atbalstot sarežģītās situācijās un sociālā dienesta darbinieku draudzīgā un labvēlīgā attieksme.
Abu sociālo gadījumu risināšanas procesā akcents tika likts uz intervenci, iejaucoties klientu sociālajās problēmās. Intervence manas prakses laikā tika veikta intensīvi, vadoties pēc iepriekš sastādītā intervences plāna, lielāko vērību pirmkārt pievēršot bērna drošības un sociālo vajadzību nodrošināšanai un klienta motivācijai savu funkcionēšanas spēju atjaunošanai. Uzskatu, ka pēc vairākkārtējām pārrunām ar klientiem, viņu motivācija ir pieaugusi, lai arī turpmāk viņa uzņemtos atbildību par situāciju un varētu uzlabot savus dzīves apstākļus.
Pirmajā gadījumā, kad Vitālijs vairs neapmeklēja noteiktās konsultācijas, rezultātu varētu vērtēt kā negatīvu, taču tas, ka klients vairs nelūdz pabalstus, ir vērtējams pozitīvi – intervences rezultātā klients ir uzsācis personiskus, patstāvīgus “ceļus” savu problēmu risināšanai atbilstoši savām iespējām un viedoklim. Gadījumā, ja Vitālijs, tomēr, atkārtoti lūdz palīdzību, tad sadarbība ar sociālo darbinieku un līdzdarbība rehabilitācijas uzdevumu izpildē būs vairāk motivētas attieksmes.
…
Prakse III Studējošais prakses laikā demonstrē prasmes integrēt iegūtas zināšanas praksē pašvaldības sociālo pabalstu piešķiršanas jomā un gadījumā analīzē un, saskaņā ar SOCIĀLĀ DARBINIEKA profesiju standartu, prakses supervizora vadība veic 2 (divu) sociāla gadījuma analīzi.
- Biroja darba prakses atskaite
- Lietvedības prakses atskaite
- Prakses atskaite
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Biroja darba prakses atskaite
Отчёт по практике для университета39
-
Sociālā pedagoga prakses atskaite
Отчёт по практике для университета39
-
Prakses atskaite SIA "Comperio"
Отчёт по практике для университета30
-
Prakses atskaite
Отчёт по практике для университета10
-
Sociālā pedagoga prakses atskaite
Отчёт по практике для университета17