Отчёт по практике
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Uzņēmuma AS "Diāna" veikalu tīkls "Mājai un Dārzam"-
Uzņēmuma AS "Diāna" veikalu tīkls "Mājai un Dārzam"
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | UZŅĒMUMA A/S „DIĀNA” RAKSTUROJUMS | 5 |
2. | LIKUMDOŠANAS NORMATĪVIE AKTI UZŅĒMUMĀ | 8 |
3. | UZŅĒMUMA IEKŠĒJĀ VIDE | 13 |
3.1. | Iekšējās vides elementu raksturojums | 14 |
3.2. | Iekšējās vides elementu savstarpējās mijiedarbības analīze | 27 |
4. | VADĪTĀJA DARBĪBAS PRINCIPI UN VADĪŠANAS FUNKCIJAS | 29 |
5. | VADĪTĀJA DARBĪBAS ANALĪZE | 35 |
6. | UZŅĒMUMA VIETA NOZARĒ UN ATTĪSTĪBAS PERSPEKTĪVAS LATVIJĀ | 38 |
7. | AS „DIĀNA” ĀRĒJĀS VIDES IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 42 |
7.1. | Darbs ar pircēju uzņēmumā | 44 |
7.2. | Uzņēmuma piegādātāji | 49 |
7.3. | AS „Diāna” veikalu „Mājai un Dārzam” konkurētspējīgās priekšrocības | 51 |
7.4. | AS „Diāna” PEST analīze | 58 |
8. | UZŅĒMUMA IEKŠĒJĀ UN ĀRĒJĀ KOMUNIKĀCIJAS SISTĒMA | 60 |
9. | LĒMUMU PIEŅEMŠANAS PROCESS UZŅĒMUMĀ AS „DIĀNA” | 63 |
10. | SOCIĀLĀ ATBILDĪBA UZŅĒMUMĀ | 65 |
SECINĀJUMI | 67 | |
PRIEKŠLIKUMI | 67 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 69 |
SECINĀJUMI
Izanalizējot A/S ”Diāna” esošo situāciju, autore secina:
1. Uzņēmums ir akciju sabiedrība, kurā ir valdes priekšsēdētājs un vairāki dibinātāji, kuri arī ir akcionāri.
2. Uzņēmuma darbības veids – mazumtirdzniecība, vairumtirdzniecība.
3. Uzņēmumā ir sakārtota grāmatvedība, tā tiek vesta ievērojot Latvijas likumdošanu.
4. Uzņēmuma klienti ir gan valsts iestādes, gan privātie uzņēmēji, gan fiziskas personas. Lielākā daļa klientu 2009.gadā bija juridiskie klienti, kas no kopējā klientu skaita sastādīja 70%, bet 2010.gadā ir fiziskās personas, kas sastāda 50%.
5. No 2007.līdz 2009.gadam uzņēmuma darbības rezultāts ir bijusi peļņa-2007.gadā 672 524 Ls, 2008.gadā-762 712Ls, bet 2009.gadā ievērojami samazinājusies – 47 795.
6. ja salīdzina 2008.gadu ar 2009.gadu, tad gandrīz visi neto apgrozījuma ieņēmumu rādītāji ir labāki 2008.gadā, kaut arī 2009.gadā nākuši klāt jauni darbības veidi, kā piemēram, vairumtirdzniecība ar Ķīnas, Nīderlandes, Polijas, Vācijas, Ukrainas un Lietuvas precēm un kokmateriālu tirdzniecība. Krīze valstī ievērojami ietekmē uzņēmuma apgrozījumu.
7. Augstākā līmeņa vadītājam valdes priekšsēdētājam raksturīgs liberālais vadības stils.
8. Uzņēmumam izveidojusies stabila sadarbība ar vairākiem piegādātājiem.
9. Konkurētspējas faktoru izvērtējums parāda, ka uzņēmuma lielākie konkurenti ir „Kurši” un „K-Rauta.”
10. Uzņēmumā vāji notiek darba plānošana un netiek veikta ilgtermiņa stratēģiskā plānošana.
11. AS „Diāna” plaši pielieto mārketinga instrumentus uzņēmuma darbības aktivizēšanai un preču noieta veicināšanai.
12. Uzņēmums nenovērtē interneta lomu, jo nav mājas lapas.
13. Svarīgākos lēmumus uzņēmumā pieņem ar valdes priekšsēdētāja apstiprinājumu.
14. Uzņēmuma AS „Diāna” vadītājs atbalsta dažāda mēroga pasākumus un turpinās atbalstīt, izejot no gada peļņas.
PRIEKŠLIKUMI
1. Uzņēmumā censties izveidot jaunu pakalpojumu ieviešanu ar ko varētu ieinteresēt savus jaunos pircējus, piemēram, stikla griešana.
2. Ir jāpiestrādā pie cenu veidošanas un jārada kokurētspējīgas cenas, elastīgas cenu atlaides, lai palielinātu apgrozījuma apjomu, kas savukārt palielinās uzņēmuma peļņu.
3. Pievērst uzmanību juridisko jautājumu sakārtošanai uzņēmumā. Jāizstrādā jauni līgumi sadarbībai ar juridiskiem klientiem, jo pēc esošajiem līgumiem klients nenes nekādu atbildību par uz pēcapmaksas noteikumiem paņemto preci.
4. Mācīties no citiem Latvijā vadošajiem celtniecības uzņēmumiem, kā stabili noturēties celtniecības tirgū.
5. Veidot un attīstīt mūsdienīgu uzņēmumu, kas izprot un piepilda ptērētāju, darbinieku vajadzības un vēlmes.
6. Uzņēmuma vadītājam vajadzētu vairāk motivēt darbiniekus, lai ar lielāku atdevi pildītu tiešos darba pienākumus.
…
Prakses uzdevumi: 1. Raksturot prakses uzņēmuma darbības formu, veidu, nozari, kurā tas darbojas. 2. Iepazīties ar likumdošanas normatīvajiem aktiem, kas saistoši uzņēmuma darbībai un ir būtiski, vadot organizācijas darbu. 3. Iepazīties, grafiski attēlot un analizēt konkrētā uzņēmuma iekšējo vidi. 4. Raksturot un analizēt organizācijas augstākā līmeņa vadītāja darbības principus un pienākumu deleģēšanas mehānismu, īstenojot vadīšanas funkcijas. 5. Veikt vadītāju (funkcionālo, produktu, reģionālo) darbības analīzi un novērtējumu. 6. Novērtēt uzņēmuma vietu nozarē, nozares briedumu un nozares attīstības perspektīvas Latvijā un starptautiskajā tirgū. 7. Iepazīties un analizēt organizācijas ārējo vidi. 8. Raksturot un analizēt iekšējās un ārējās komunikācijas sistēmas efektivitāti organizācijā. 9. Analizēt lēmumu pieņemšanas procesu organizācijā. Noteikt konkrētās organizācijas centralizētības pakāpi un analizēt tās priekšrocības un trūkumus. 10. Formulēt un pamatot organizācijas nostāju sociālās atbildības jautājumā. 11. Sagatavot prakses atskaiti, apkopojot uzņēmumā iegūto informāciju. Atskaiti noformēt atbilstoši studentu patstāvīgo darbu noformēšanas standartiem, iekļaujot atbildes uz visiem minētajiem punktiem.
Pielikumu nav.
- Profesionālās prakses pārskats uzņēmumā “Maija 1”
- Uzņēmuma AS "Diāna" veikalu tīkls "Mājai un Dārzam"
- Uzņēmuma finansiālās darbības analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma finansiālās darbības analīze
Отчёт по практике для университета15
-
Profesionālās prakses pārskats uzņēmumā “Maija 1”
Отчёт по практике для университета15
-
Uzņēmuma analīzes prakse
Отчёт по практике для университета24
-
Uzņēmuma darbības analīze
Отчёт по практике для университета41
-
Uzņēmuma grāmatvedības organizācija
Отчёт по практике для университета46