Prakses darbs noritēja VAS “Latvijas Pasts” Zemgales reģiona Jelgavas reģionālā nodaļā, izzinot uzņēmuma struktūru un veicot Jelgavas reģionālās nodaļas darbības analīzi un tās attīstības perspektīvas.
Pasta darbība tirgus ekonomikas apstākļos ir līdzīga jebkurai citai komerciālai darbībai tādā ziņā, ka tās galvenais mērķis ir peļņas gūšana. Godīgas konkurences apstākļos ir pilnīga rīcības brīvība, un tirgus ļauj sliktākiem pakalpojumu sniedzējiem ciest neveiksmi, bet labākiem - plaukt un gūt peļņu. Tomēr Pasta darbība atšķiras no vairuma citu nozaru, jo Pasta izdzīvošana ir atkarīga no klientu uzticības tam, bet klientu uzticība savukārt ir atkarīga no daudziem citiem faktoriem, no kuriem viens ir piedāvāto pakalpojumu klāsts un sniegto pakalpojumu kvalitāte. Lai nodrošinātu savu pakalpojumu konkurētspēju, Pastam ir jānodarbojas ar pakalpojumu attīstību, kas ir viena no mārketinga sastāvdaļām. Vēl nesen pasta nodaļu darbiniekiem attieksme pret klientu bija visai vienaldzīga. Izstrādājot Klientu apkalpošanas standartus un veicot darbinieku apmācību saskarsmē, attieksme pret klientu mainās, kas ļauj pastam iegūt jaunu – labu reputāciju un līdz ar to arī lielāku peļņu. šos mērķus izvirza arī „Latvijas Pasta” stratēģija.
Šī darba mērķis ir izpētīt LP ZR Jelgavas reģionālās nodaļas darbību periodā 2003.g. – 2005.gg. un uzņēmuma attīstības perspektīvas.
Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti uzdevumi:
raksturot Latvijas Pasta Zemgales reģiona Jelgavas reģionālās nodaļas darbību laika periodā 2003.-2005.gg..
iegūt informāciju un apkopot materiālus par Latvijas Pasta Zemgales reģiona Jelgavas reģionālās nodaļas darbinieku skaitu un izmaiņām.
iegūt informāciju un apkopot materiālus par sniegto pakalpojumu apjomu LP Zemgales reģiona Jelgavas reģionālā nodaļā.
veikt Zemgales reģiona Jelgavas reģionālās nodaļas saimnieciskas darbības analīzi un izzināt uzņēmuma attīstības perspektīvu.
Darbs sastāv no trijām daļām –Pirmajā daļā ir sniegta informācija par VAS „Latvijas Pasts” stratēģiskajiem mērķiem un Latvijas Pasta misiju, kā arī raksturota Zemgales reğiona Jelgavas reģionālā nodaļa. Otrajā daļā ir veikta LP Jelgavas reģionālās nodaļas Saimnieciskās darbības analīze, veikts pētījums par statistisko pakalpojumu uzskaiti un ekonomisko situāciju.
Kā informācijas avoti lietoti dažādas publikācijas: Latvijas Pasta Vēstnesis, Latvijas pasta ziņas, Pasta avīzes, 2003.g - 2005.gg. VAS ‘Latvijas Pasts” Zemgales reģiona Jelgavas reģionālās nodaļas Bilance un Peļņas/Zaudējumu aprēķins, Statistikas uzskaites dati u.tml.), Interneta resursi.
Darbā tika izmantotas indeksu un koeficientu metode, ekonomiskās metodes, tabulu un grafiskā metode.…