Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:898324
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.08.2023.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 45 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2016–2020 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Teorētisko atziņu salīdzinošā analīze    7
1.1.  Lasītprasmes jēdziena analīze    7
1.2.  Bērna attīstības raksturojums pētāmā temata aspektā    11
1.3.  Lasītprasmes veicināšana un sekmēšana caur rotaļām    16
2.  5-6 gadīgu bērnu lasīšanas prasmes attīstības praktiskais pētījums    23
2.1.  Pētījuma metodoloģija    23
2.2.  Lasītprasmes veicināšanai izmantotās spēles ņemot vērā bērna uztveres veidu    24
2.3.  Pētījuma dalībnieku lasītprasmes izvērtējums    30
  Secinājumi    37
  Priekšlikumi    38
  Literatūras un citu avotu saraksts    39
  PIELIKUMI    42
Фрагмент работы

Bērna gatavība skolai, kas Amerikas Savienotajās Valstīs un Rietumeiropā tiek saukta par „briedumu skolai”, pēdējā laikā Latvijā ir kļuvusi par aktuālu dažādu zinātņu nozaru pētījumu priekšmetu. Pedagogi, psihologi un fiziologi pēta un pamato kritērijus, kas norāda uz bērnu gatavību skolai (Dombrovskis, Guseva, Kokina 2013, 3).
Pēc autores domām šī tēma šobrīd ir aktuāla, jo mēs dzīvojam digitālā laikmetā, kad par grāmatām un lasīšanu tiek piemirsts. Visa pieejamā informācija ir atrodama internetā. Šobrīd pirmsskolas vecuma bērni lielu daļu laika pavada pie viedierīcēm. Latvijā veikti vairāki pētījumi, kas apliecina, ka 47% bērni vecumā līdz 2 gadu vecumam lieto tehnoloģijas. Tātad būtībā, katrs otrais zīdainis ir tehnoloģiju lietotājs (Rubene, 2017). Savukārt, sakaru kompānijas Amigo veiktajā eksperimentā piedalījās bērni no 6 – 12 gadu vecumam, un viņu vidējais ekrānā pavadītais laiks bija 2 – 4 stundas, kas psihologu ieteikto ekrāna laiku dienā pārsniedz dubultā (Blumberga, 2017).
Tieši tāpēc, šajā posmā, kad tiek apgūta lasītprasme, tik pat liela loma kā pedagogiem ir jāuzņemas arī vecākiem. Oksfordas Universitātes zinātnieki izpētījuši, ka bērnam interesi par grāmatu lasīšanu var saglabāt apstāklis, ja vecāki pēc iespējas ilgāk ar viņu lasa kopā. Aptuveni divas trešdaļas sešus gadus vecu bērnu labprāt pirms gulēt iešanas kopīgi ar vecākiem izlasa kādu stāstu vai noklausās vecāku lasīšanā (Krēķis, 2014). Tieši tāpēc, vēlams regulāri lasīt kopā ar bērnu, pārrunāt izlasīto, lai bērna pozitīvā pieredze veidojas arī ģimenē.…

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация