Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Basketbola kluba "VEF Rīga" reklāmas kampaņas analīze un ...-
Basketbola kluba "VEF Rīga" reklāmas kampaņas analīze un auditorijas attieksmes pētījums
Дипломная139 Реклама, маркетинг, Общественные отношения, Физкультура, спорт
Nr. | Название главы | Стр. |
APZĪMĒJUMU SARAKSTS | 1 | |
IEVADS | 2 | |
I. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 4 |
1. | Mārketinga komunikācija | 4 |
1.1. | Mārketings un mārketinga instrumenti | 4 |
1.2. | Mārketinga komunikācija | 5 |
1.3. | Mārketinga komunikācijas instrumenti | 5 |
1.3.1. | Reklāma | 5 |
1.3.2. | Sabiedriskās attiecības | 6 |
1.3.3. | Pārdošanas veicināšana | 6 |
1.3.4. | Tiešā pārdošana | 7 |
1.3.5. | Tiešais mārketings | 7 |
1.4. | Integrētā mārketinga komunikācija (IMK) | 8 |
2. | Sporta mārketinga komunikācija | 10 |
2.1. | Sporta mārketings | 10 |
2.1.1. | Atšķirīgais sporta mārketingā | 10 |
2.2. | Sporta integrētās mārketinga komunikācijas (SIMK) procesa modelis | 12 |
2.3. | Sporta integrētās mārketinga komunikācijas komponenti | 14 |
2.3.1. | Attiecību veidošana un vadīšana | 15 |
2.3.2. | Reklāma | 15 |
2.3.3. | Publicitāte | 16 |
2.3.4. | Personīgs kontakts | 17 |
2.3.5. | Stimulēšana | 17 |
2.3.6. | Atmosfēra | 18 |
2.3.7. | Licenzēšana | 18 |
2.3.8. | Sponsorēšana | 19 |
3. | Auditorijas veidi un uztvere | 20 |
3.1. | Auditorijas segmentēšana | 20 |
3.1.1. | Segmentēšana pēc patērētāju uzvedības | 20 |
3.1.2. | Ģeogrāfiskā segmentēšana | 21 |
3.1.3. | Demogrāfiskā segmentēšana | 22 |
3.1.4. | Psihogrāfiskā segmentēšana | 22 |
3.2. | Patērētāja lēmuma pieņemšanas process | 23 |
3.2.1. | Personīgie procesi | 24 |
3.2.1.1. | Uztvere | 24 |
3.2.1.2. | Mācīšanās un pārliecināšana | 25 |
3.2.1.3. | Patērētāja motivēšana | 26 |
3.2.2. | Interpersonālās ietekmes | 26 |
4. | Reklāmas vēstījums | 28 |
4.1. | Vēstījuma saturs | 28 |
4.2. | Vēstījuma struktūra | 29 |
4.3. | Vēstījuma forma | 30 |
4.4. | Vēstījuma avots | 30 |
5. | Semiotika | 32 |
5.1. | Semiotikas jēdziens | 32 |
5.2. | Zīme un nozīme | 33 |
5.2.1. | Ferdinanda de Sosīra pieeja | 33 |
5.2.2. | Čārlza Sandersa Pīrsa pieeja | 33 |
5.3. | Denotācija un konotācija | 35 |
5.4. | Kodi | 36 |
5.4.1. | Kodu veidi | 36 |
5.5. | Semiotika un reklāma | 37 |
II. | METODOLOĢIJA | 39 |
1. | Dziļā intervija | 39 |
2. | Reklāmu semiotikas analīze | 41 |
3. | Fokusa grupas intervija | 45 |
III. | PĒTNIECISKĀ DAĻA | 47 |
1. | Basketbola klubs „VEF Rīga” | 47 |
2. | „VEF Rīga” reklāmas kampaņa | 49 |
3. | „VEF Rīga” reklāmu semiotikas analīze | 53 |
3.1. | Pētījuma apraksts | 53 |
3.2. | Reklāmu apraksts | 53 |
3.3. | Naratīva struktūra | 54 |
3.4. | Tēli | 54 |
3.5. | Dialogs | 56 |
3.6. | Vide | 57 |
3.7. | Vizuālie attēli un skaņa | 58 |
3.8. | Skatītājs | 59 |
3.9. | Produkts | 60 |
3.10. | Secinājumi | 60 |
4. | Fokusa grupas interviju rezultāti | 62 |
4.1. | Pētījuma apraksts | 62 |
4.2. | Fokusa grupas intervija Nr. 1 | 62 |
4.3. | Fokusa grupas intervija Nr. 2 | 64 |
4.4. | Fokusa grupas intervija Nr. 3 | 66 |
4.5. | Secinājumi | 69 |
SECINĀJUMI | 71 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 73 | |
IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS | 75 | |
IZMANTOTO EMPĪRISKO AVOTU SARAKSTS | 76 | |
PIELIKUMI | 77 |
IEVADS
Sporta mārketings un reklāma ir nozīmīga un specifiska mārketinga joma visā pasaulē, taču līdz šim Latvijā tā bijusi ļoti mazattīstīta, un mūsu sporta klubi ļoti maz izmantojuši reklāmu savu mārketinga mērķu sasniegšanai. Būtiskas pārmaiņas šajā sakarā pēdējo divu gadu laikā ieviesušas divas sporta komandas – hokeja klubs „Rīgas Dinamo” un basketbola klubs „VEF Rīga”, kas ļoti aktīvi izmanto dažādus mārketinga komunikācijas instrumentus un kanālus, lai piesaistītu un ieinteresētu līdzjutējus.
Basketbola kluba „VEF Rīga” gadījums ir īpaši specifisks, jo kluba reklāmas ir iespaidīgas un neierastas ne vien Latvijas, bet arī pasaules mērogā. Tādēļ ir lietderīgi izanalizēt kluba „VEF Rīga” reklāmas, kā arī noskaidrot auditorijas attieksmi pret tām.
Darba pētniecisko problēmu raksturo apgalvojums, ka basketbola kluba „VEF Rīga” reklāmas kampaņa ir iespaidīga un neierasta Latvijas sporta tirgum, kā dēļ ir lietderīgi izanalizēt „VEF Rīga” reklāmas un to mērķus, kā arī noskaidrot auditorijas attieksmi pret tām.
Pētījuma objekts ir pieci basketbola kluba „VEF Rīga” TV reklāmas klipi, kā arī cilvēki, kas pārstāv kampaņas mērķauditoriju. Savukārt, pētījuma priekšmets ir reklāmās izmantotie vizuālie kodi, kā arī auditorijas attieksme pret „VEF Rīga” klubu un tā reklāmām.
Darba mērķi ir noskaidrot, kādi vizuālie kodi izmantoti „VEF Rīga” reklāmās un kā reklāmas iespaido auditorijas attieksmi pret klubu. Šo mērķu sasniegšanai izvirzīti sekojoši darba uzdevumi:
Iepazīties ar teorētisko materiālu par mārketinga un sporta mārketinga komunikāciju;
Apskatīt teoriju par auditorijas veidiem un uztveri, kā arī reklāmas vēstījumu;
Iepazīties ar semiotikas teoriju;
Izstrādāt pētījuma metodoloģiju;
Iepazīties ar basketbola klubu „VEF Rīga” un tā vēsturi;
Veikt dziļās intervijas ar kluba direktori un reklāmas kampaņas autoriem;
Veikt TV reklāmas klipu vizuālās semiotikas analīzi;
Veikt fokusa grupas intervijas ar kampaņas mērķauditorijas pārstāvjiem;
Apkopot pētījuma rezultātus;
Izdarīt secinājumus.
Darba teorētisko pamatojumu veido teorijas par mārketinga un sporta mārketinga komunikāciju, kā arī auditorijas segmentēšanas īpatnībām un reklāmas vēstījuma veidošanas nosacījumiem. Teorētisko daļu noslēdz semiotikas teorijas apskats.
Pētījuma lauku raksturo pieci 30 sekunžu TV reklāmas klipi: “Ragana”, “Snaiperis”, “Kapteinis”, “Saspēles vadītājs” un “Bicepss”. Visu klipu scenārijus izstrādājusi reklāmas aģentūra “McCann – Erickson Riga”, to režisors ir Aivars Čivzelis, un klipus veidojusi filmu studija “Vilks Production”. Tāpat pētījuma laukā ietilpst kampaņas mērķauditorijas pārstāvji, kas ir Rīgā dzīvojoši cilvēki vecumā no 20-45 gadiem, kuriem interesē sports vai aktīva atpūta.
Par darba pētnieciskajām metodēm izvēlēta dziļā intervija, ar kuras palīdzību iegūta informācija par basketbola kluba „VEF Rīga” reklāmas kampaņas pamata uzstādījumiem, kā arī reklāmu semiotikas analīze, kuras ietvaros dekodēti reklāmās izmantotie kodi. Visbeidzot, darba noslēgumā izmantota fokusa grupas intervija, lai noskaidrotu mērķauditorijas pārstāvju attieksmi pret „VEF Rīga” klubu un tā reklāmām.
Darba ietvaros noskaidroti basketbola kluba „VEF Rīga” reklāmas kampaņas mērķi un reklāmās ietvertie vizuālie kodi, kā arī apkopots kampaņas mērķauditorijas viedoklis par klubu un tā reklāmām.
Darba struktūru aizsāk teorētiskā daļa, kurā ietilpst nodaļas par mārketinga komunikāciju, sporta mārketinga komunikāciju, auditorijas veidiem un uztveri, reklāmas vēstījumu, kā arī semiotiku. Teorētiskajai daļai seko darba metodoloģija un pētnieciskā daļa. Savukārt, darba nobeigumā atrodami galvenie pētījuma secinājumi. Secinājumiem seko izmantotās literatūras un avotu saraksti, kā arī darba pielikumi, kuros atrodami detalizēti pētījuma dati.
…
Darba teorētisko pamatojumu veido teorijas par mārketinga un sporta mārketinga komunikāciju, auditorijas veidiem un uztveri, reklāmas vēstījumu un semiotiku. Pētījuma metodoloģija ietver dziļo interviju, reklāmu semiotikas analīzi un fokusa grupas interviju. Pētījumā dekodēti „VEF Rīga” reklāmās ietvertie kodi un to nozīmes, kā arī noskaidrota reklāmu ietekme uz auditorijas attieksmi pret klubu.
-
Basketbola kluba "VEF Rīga" reklāmas kampaņas analīze un auditorijas attieksmes pētījums
Дипломная139 Реклама, маркетинг, Общественные отношения, Физкультура, спорт
- Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
- Uzņēmuma SR konkurētspējas novērtēšana un reklāmas izmantošana tās palielināšanā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
Дипломная для университета67
Оцененный! -
Uzņēmuma SR konkurētspējas novērtēšana un reklāmas izmantošana tās palielināšanā
Дипломная для университета49
-
Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Reklāmas darbība uzņēmumā
Дипломная для университета59
-
"Wrigley Scandinavia AB" mērķi un reklāmas loma to sasniegšanā
Дипломная для университета71
Оцененный!