Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:320602
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.02.2024.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 72 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 20-й век (1900–1999 гг.)
2000–2010 гг.
2016–2020 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Fonemātiskās uztveres attīstība – svarīgs priekšnoteikums sekmīgai skolas gaitu uzsākšanai    7
1.1.  Fonemātiskās sistēmas veidošanās, tās traucējumu izpausmes veidi    7
1.2.  5 – 6 gadīgu bērnu attīstības raksturojums problēmas skatījumā    12
1.3.  Praktiskās metodes, to izmantošana skaņu izrunas traucējumu novēršanā    21
1.3.1.  Fonemātiskās uztveres sekmēšana rotaļās    21
1.3.2.  Artikulācijas kustību pilnveide vingrinājumos un rotaļās    24
2.  Logopēda koriģējoši attīstošā darbība fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    28
2.1.  Pētījumā iekļauto metožu apraksts    28
2.2.  Bērnu runas logopēdiskā izpēte, uzsākot pētījumu    29
2.3.  Vingrinājumu, rotaļu atlase, to izmantošana fonemātiskās uztveres un artikulācijas aparāta kustīguma pilnveides procesā    35
  Secinājumi    53
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    54
  Pielikumi    58
Фрагмент работы

Bērnu ieskauj liels daudzums skaņu: mūzika, putnu čivināšana, zāles čaukstēšana, vēja šalkoņa, ūdens burbuļošana … Bet vārdi – valodas skaņas – jau no paša dzimšanas brīža ir vissvarīgākie, visnozīmīgākie. Valoda nodrošina bērna saziņu ar pieaugušo, informācijas iegūšanu, iesaistīšanos dažādās aktivitātēs, uzvedības normu apguvi (Дурова, 2002, 1).
Cilvēkbērna viena no pēdējām attīstībās fāzēm ir apgūta runas funkcija. Laikā, kad ir savienojusies doma un vārds, bērns strauji apgūst valodu. Apkārt esošās lietas un notikumi iegūst nozīmi, savienojas ar dzimtās valodas vārdiem, un bērns spēj izteikt savas vēlmes, vēlāk – savus vērtējumus un spriedumus (Tūbele, 2002, 7).
Viena no svarīgākajām valodas funkcijām ir sazināšanās funkcija. Par to, cik ļoti mazais grib izteikt savas domas, kaut ko pastāstīt, izkliegt dusmas, paust emocijas, liecina jau mazā bērna pirmie centieni kaut ko pavēstīt pārējiem cilvēkiem. Lai to varētu darīt, ir jābūt runai. Bērna fonemātiskā uztvere pilnīgi izveidojas aptuveni piecu gadu vecumā, kad ir nostiprinājusies lūpu un mēles muskulatūra un bērns var izrunāt visas valodas skaņas (Markus, 2003, 12).
Latvijā un citur pasaulē ir tendence pieaugt bērnu skaitam ar runas un valodas attīstības aizturi vai traucējumiem, kuru struktūra kļūst arvien komplicētāka, bet cēloņi – kompleksi. Runas attīstības aizkavēšanās iespaido skaņas analīzes un sintēzes procesus jeb fonemātisko uztveri. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация