Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Komunikācijas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA "Preis...-
Komunikācijas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA "Preiss Būve"
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Komunikācijas loma uzņēmuma darbībā | 8 |
1.1. | Iekšējās komunikācijas mērķi, instrumenti, modeļi | 10 |
1.2. | Uzņēmuma iekšējā komunikācija | 15 |
1.3. | Uzņēmuma ārējā komunikācija un organizācijas tēla veidošana | 17 |
1.4. | Komunikācijas pilnveidošanas iespējas pārmaiņu laikā organizācijā | 19 |
2. | Uzņēmuma SIA Preiss Būve raksturojums | 23 |
2.1. | Uzņēmuma SIA Preiss Būve iekšējās komunikācijas novērtējums | 28 |
2.2. | Uzņēmuma SIA Preiss Būve ārējās komunikācijas novērtējums | 30 |
2.3. | Uzņēmuma SIA Preiss Būve dokumentu un intervijas ar vadību analīze | 31 |
2.4. | Uzņēmuma SIA Preiss Būve darbinieku aptaujas anketas raksturojums un iegūto rezultātu analīze | 33 |
3. | Uzņēmuma SIA Preiss Būve komunikācijas pilnveidošanas iespējas | 48 |
Secinājumi | 51 | |
Priekšlikumi | 53 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 54 | |
Pielikumi | 55 |
Secinājumi
1. Iekšējā komunikācija ir sarežģīts process uzņēmuma vai organizācijas iekšējā vidē, kas ietver sevī gan informācijas apmaiņu un darbinieku motivēšanu, gan darbinieku apmierinātību ar darbu.
2. Izvirzītā hipotēze ir daļēji apstiprināta, jo nepilnīgās iekšējās komunikācijas vadīšana uzņēmumā SIA „Preiss Būve” nenodrošina veiksmīgu ārējo komunikāciju un apgrūtina potenciālo klientu piesaisti.
3. Uzņēmumā SIA „Preiss Būve” pastāv gan formālā, gan neformālā komunikācija.
4. Uzņēmuma iekšējā komunikācija nav efektīva, tomēr aptaujas rezultāti uzrāda pozitīvu tendenci, kas nozīmē, ka iekšējo komunikāciju uzņēmumā iespējams viegli un ātri pilnveidot.
5. Efektīvas komunikācijas priekšnoteikumi ir pareizas komunikācijas metodes izvēle, komunikācijas mērķu noteikšana, informācijas svarīguma noteikšana un atgriezeniskās saites nodrošināšana.
6. Uzņēmumā SIA „Preiss Būve” ir radusies nepieciešamība pēc pārdomātas iekšējās komunikācijas sistēmas, notiekošo pārmaiņu dēļ.
7. Uzņēmumā SIA „Preiss Būve” pastāv gan lejupvērstā, gan augšupvērstā, gan horizontālā komunikācija.
8. Iekšēja komunikācija uzņēmumā noris starp visiem darbinieku hierarhijas līmeņiem, taču, visefektīvākā tā ir starp vienā līmenī esošajiem darbiniekiem.
9. Kopumā uzņēmuma SIA „Preiss Būve” iekšējā komunikācija ir vērtējama kā apmierinoša.
10. Organizācijas vai uzņēmuma iekšējā komunikācija ietekmē arī ārējo komunikāciju, veido uzņēmuma tēlu, uzlabo finansiālo stāvokli un saimniecisko darbību kopumā.
11. Par uzņēmuma SIA „Preiss Būve” ārējo komunikāciju izvērstāku informāciju par uzņēmumu un tās sniegtajiem pakalpojumiem pieejama mājas lapā kā arī griežoties uzņēmumā.
12. Masu mēdiji ir viens no galvenajiem avotiem, kas sniedz plašāku informāciju par uzņēmuma pakalpojumiem, aktivitātēm un veido uzņēmuma SIA „Preiss Būve” kopējo veidolu sabiedrībā.
13. Uzņēmums novērtē tās iespējas, ko piedāvā atgriezeniskā saite ar tās klientiem un darbiniekiem. Aptaujas ir viens no efektīvākajiem instrumentiem.
14. Uzņēmumā SIA „Preiss Būve” kontakti ar klientiem tiek uzturēti gan ar e- pastu palīdzību, gan telefoniski, ka arī tiešā kontaktā uzņēmuma darbiniekiem dodoties pie klientiem.
15. Informācijas apmaiņa starp nodaļām notiek ikdienas, bet lai nenokļūtu situācijās, ka tomēr kāds indivīds netiek informēts par notiekošo vai par uzdotajiem uzdevumiem uzņēmumā SIA „Preiss Būve” ik nedēļu tiek rīkotas sapulces.
16. Lai gan uzņēmuma valdes priekšsēdētājs atzīst iekšējās komunikācijas nepieciešamību, līdz šim tās sakārtošanas labā nekas nopietns nav darīts.
17. SIA „Preiss Būve” izmanto tradicionālās iekšējās komunikācijas metodes, tomēr līdz šim nav veikts pētījums par to efektivitāti un nav apzināts darbinieku viedoklis par iekšējās komunikācijas metožu izmantošanu.
Priekšlikumi
1. Tā kā uzņēmumā pastāv daudz neskaidru mutisku norādījumu un viedokļu maiņas, kas skar darbinieku ikdienas darbu un viņu tiešos pienākumus, tad līdzīgi kā ir skaidri nodefinēti darba mērķi un uzdevumi, uzņēmuma vadībai būtu ieteicams šādi nodefinēt arī darbinieku darbu aprakstus un tiešos pienākumus, kas pēc darba autores domām mazinātu neskaidrības.
2. Veiksmīgas un efektīvas iekšējās komunikācijas veidošanai jānosaka komunikācijas mērķis un jāizstrādā tās plāns, kā arī jānodrošina iekšējās komunikācijas konsekvence un regularitāte, lai darbinieki pierod pie noteikta iekšējās komunikācijas veida.
3. Kā zināms uzņēmuma iekšējā komunikācija ietekmē arī uzņēmuma ārējo komunikāciju. Uzņēmuma vadībai būtu ieteicams mazliet vairāk vērības pievērst arī iekšējai videi un tās sakārtošanai, neatstājot iekšējo komunikāciju uzņēmumā pašplūsmai.
4. Uzņēmuma vadībai būtu ieteicams svarīgus jautājumus, kas skar tās nākotnes plānus un darbību, pārrunāt savlaicīgi, ne tikai ar tās valdi, bet arī ar uzņēmumā strādājošajiem darbiniekiem, lai rastu kopīgu risinājumu un, lai darbinieki justos novērtēti un piederīgi uzņēmumam, kurā viņi pavada lielāko daļu no sava laika.
5. Pēc uzņēmumā strādājošo darbinieku domām, iekšējā komunikācija uzņēmumā ir apmierinoša un tai nepieciešami vien nelieli uzlabojumi, tādēļ uzņēmuma vadībai būtu ieteicams šo apmierinātību ja ne paaugstināt, tad vismaz noturēt esošajā līmenī, lai cik daudz darba nebūtu un lai cik liela nebūtu vadības aizņemtība.
6. Darbiniekiem ir jāizskaidro, ka struktūrvienību saliedēta darbība un informācijas aprites ātrums starp tām ir noteicoši faktori klientu vajadzību apmierināšanā un, ka katras struktūrvienības darbs ir nozīmīgs ķēdes posms.
7. Ņemot vērā darbinieku vēlmi, svarīgu informāciju saņemt personīgi no tiešajiem vadītājiem un pārrunās, vadībai vairāk jākontaktējas ar darbiniekiem pārrunās un pārmaiņu ieviešanā ieteicams tās izmantot. Tāpat jānodrošina ātra atgriezeniskās saites veidošana, ko vislabāk iespējams izdarīt komunicējot personīgi.
8. Viens no iekšējās komunikācijas veidošanas risinājumiem varētu būt Sabiedrisko attiecību aģentūras piesaistīšana, kas izstrādātu iekšējās komunikācijas plānu uzņēmumam.
…
Viens no galvenajiem priekšnoteikumiem uzņēmuma sekmīgai darbībai ir komunikācija. Iekšējā komunikācija nodrošina apmaiņu ar svarīgu informāciju un nostiprina sadarbību katrā uzņēmumā. Tā ir neatņemama darbības sastāvdaļa jebkurā uzņēmumā un organizācijā. Atšķirība var būt vien tajā, cik lielā mērā un cik efektīvi šī komunikācija tiek vadīta un pārraudzīta. „Pazīmes liecina, ka tuvākajos gados par vienu no pieprasītākajiem sabiedrisko attiecību veidiem kļūs uzņēmuma iekšējā komunikācija. Tam ir vairāki priekšnosacījumi, kas ir saistīti gan ar darba tirgus situāciju tepat Latvijā, gan ar globālajām tendencēm un arvien pieaugošo biznesa sarežģītību.” [20] Iekšējā komunikācija ir viens no līdzekļiem, kā veidot labas attiecības ar darbiniekiem, tādā veidā noturot kvalificētos un vērtīgos darbiniekus. Iekšējās komunikācijas veidošana uzņēmumā ir tik pat svarīgā kā pozitīva uzņēmuma ārēja tēla radīšana. Ja nav efektīvas iekšējās komunikācijas, tad darbiniekiem nav arī izpratnes par komunikācijas mērķiem un uzdevumiem, savu vietu uzņēmuma mērķu sasniegšanā un patiesas motivācijas darbam. SIA "Preiss Būve" ir meitas uzņēmums 1994. gadā dibinātajam SIA "Preiss", tādejādi kļūstot par vienu no četriem SIA “Preiss” meitas uzņēmumiem. Vēl šajā “uzņēmumu ģimenē” ir tādi uzņēmumi, kā “Preiss Agro”, “Preco” un “PN Īpašumi”. [24] SIA „Preiss Būve” ar gadiem no maza, nepazīstama būvniecības uzņēmuma ir izaugusi par vienu no vadošajiem šās nozares uzņēmumiem Latvijā, par ko liecina laikraksta „Dienas Bizness” rīkotajā apbalvošanā „Gazele 2009”, kur uzņēmums tika nominēts kategorijā par straujāk augošo uzņēmumu 2009.gadā. Iekšējā komunikācija šajā ekonomisko pārmaiņu laikā uzņēmumā ir strauji manījusies, jo ir pieaudzis preces pieprasījums. Tādēļ nepieciešams noskaidrot kā iespējams pilnveidot komunikāciju uzņēmumā. Pētījuma objekts: Uzņēmuma SIA „Preiss Būve” komunikācijas procesi. Hipotēze: Nepilnīgā iekšējās komunikācijas vadīšana uzņēmumā SIA „Preiss Būve” nenodrošina veiksmīgu ārējo komunikāciju un apgrūtina potenciālo klientu piesaisti. Diplomdarba mērķis ir: Analizēt komunikāciju uzņēmumā SIA „Preiss Būve”, noteikt iekšējās un ārējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas. Diplomdarba mērķa sasniegšanai izvirzīti uzdevumi: 1. Veikt teoriju analīzi par komunikācijas lomu organizācijas darbībā, tās mērķiem, metodēm un modeļiem, par komunikācijas pilnveidošanas iespējām organizācijā pārmaiņu laikā. 2. Izvērtēt SIA „Preiss Būve” komunikācijas veidošanas principus, pielietojot dokumentu analīzi un intervijas ar uzņēmuma vadību. 3. Veikt darbinieku anketēšanu, lai noskaidrotu uzņēmuma darbinieku viedokli par iekšējo komunikāciju, tās ietekmi uz ārējo komunikāciju ar klientiem. 4. Izteikt Uzņēmumam SIA „Preiss Būve” komunikācijas pilnveidošanas iespējas. 5. Balstoties uz teorētisko un empīriskajā pētījumā iegūto datu analīzi, izstrādāt secinājumus un priekšlikumus uzņēmuma SIA „Preiss Būve” komunikācijas pilnveidošanai. Pētījumā izmantotas šādas datu ieguves metodes: 1) Teorētiskās literatūras analīze; 2) Novērojumi; 3) Aptauja; 4) Intervija ar uzņēmuma valdes priekšsēdētāju. Pētījuma periods – 2010. gada aprīlis un maijs. Maijā intervēts uzņēmuma valdes priekšsēdētājs. Aprīļa beigās, maija sākumā aptaujāti uzņēmuma darbinieki. Pētījuma bāze – Diplomdarbs sastāv no trim nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Diplomdarba pamata daļā ievietoti 23. attēli un 1. tabula. Diplomdarbam pievienoti 3 pielikumi – SIA „Preiss Būve” iekšējās struktūras plāns, „Intervija ar uzņēmuma valdes priekšsēdētāju” , „Uzņēmuma SIA „Preiss Būve” darbinieku aptaujas anketa”.
- Komunikācijas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA "Preiss Būve"
- Personālvadības optimizācijas iespējas uzņēmumā "Nelda"
- Valsts ieņēmumu dienesta darbības raksturojums un pilnveidošanas iespējas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma SIA "X" finanšu darbības analīze un pilnveidošanas iespējas
Дипломная для университета70
-
Tūrisma uzņēmuma SIA “X” darbinieku motivācijas politikas analīze un uzlabošanas iespējas
Дипломная для университета92
Оцененный! -
Personāla vadība SIA “Nordic Plast” un tās pilnveidošanas iespējas
Дипломная для университета74
-
Uzņēmuma stratēģijas izstrāde uzņēmumā SIA „X”
Дипломная для университета93
Оцененный! -
Personālvadības pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA "XXX"
Дипломная для университета97
Оцененный!