Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze-
Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze
Darba pirmā daļa ir izstrādāta ar mērķi noskaidrot teorētiskos pamatus tādiem mārketinga jēdzieniem kā organizācijas iekšējā un ārējā vide, uz kā pamata darba turpmākajās daļās, tiks izstrādāta konkrētā uzņēmuma komunikācijas stratēģija un pilnveidošanas iespējas, kā arī esošās komunikācijas analīze.
Vispirms būtu jāpievērš uzmanība sabiedrības organizatoriskās struktūras apskatam, kas turpmāk ļaus pilnvērtīgāk apskatīt uzņēmuma iekšējo vidi.
Diplomdarba autors sākumā nosaka faktorus, kas nosaka organizācijas rakturparametriem:
• jābūt vismaz diviem cilvēkiem, kuri uzskata sevi par šo grupu;
• jābūt vismaz vienam mērķim (t.i. vēlamajam gala stāvoklim vai rezultātam), kuru pieņem kā kopējo visi šīs grupas locekļi;
• locekļu grupas esamība, kas tīši strādā kopā, lai sasniegtu visiem svarīgu mērķi.
Organizācija – tā ir grupa cilvēku, kuru darbība tīši tiek koordinēta, lai sasniegtu kopējo mērķi vai mērķus. [18;89]
Sabiedrības iekšējā vide iekļauj sevī šādus elementus: pakalpojumu sniegšana, produkcijas pārdošana, finanses, mārketings, personāla vadība, organizatoriskā struktūra. Iekšējās vides raksturojums sniedz priekšstatu par stiprajām un vājajām darbības pusēm organizācijā, tās iekšējām iespējām.
Iekšējās vides kadru elements aptver tādus procesus kā:
• vadības un darbinieku mijiedarbību;
• kadru, pieņemšanu darbā, apmācību un virzīšanu;
• darba rezultātu novērtēšanu un stimulēšanu;
• attiecību uzturēšanu un veidošanu starp darbiniekiem utml.
Organizācijas iekšējās vides faktori ir:
o mērķi, stratēģija, uzdevumi;
o darbinieki, viņu zināšanas, iemaņas prasmes, uztvere;
o struktūra (darba dalīšana, funkciju sadale un izpilde;
o organizācijas struktūrvērtība, vadības stils;
o tehnoloģija (iekārtas, informācijas sistēma).…
Mūsdienās katram uzņēmumam ir nopietna uzmanība jāpievērš uzņēmuma gan apkārtējai videi, gan arī iekšējai videi. Uzņēmumiem ir jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem, vai jābeidz pastāvēt. Nav šaubu, ka to, kādi uzņēmumi un organizācijas būs nākotnē, noteiks cilvēki un viņu mācīšanās tempi. Ikvienam vadītājam jāapzinās, kādas pārmaiņas skars apkārtējo sabiedrību, darba tirgu kopumā un viņa paša darbu. Vienīgais, kas nemainīsies,- jebkura biznesa veiksme būs atkarīga no klienta. Katram uzņēmumam jābūt spējīgam apgūt jaunus procesus un piemērot savu struktūru jauniem apstākļiem. Tam ir īpaši liela nozīme, saskaroties ar pārmaiņām un sarežģījumiem globālajā tirgū un cīnoties ar to radītajām sekām. Uzņēmuma stratēģija un organizatoriskās iespējas ir regulāri jāizvērtē. Un visbeidzot, uzņēmuma misijai ir jāatbilst tā iekšējai vīzijai un vērtībām (uzņēmuma veidolam nākotnē), tajā pašā laikā saglabājot uzņēmuma publiskā tēla un reputācijas viengabalainību. Uzņēmējdarbības vide sastāv no dažādām jomām, un uzņēmumam ir jāizprot šī vide un jāmāk tā pielāgot savai darbībai, kā arī dažās lietās jāmāk pielāgot sava darbība videi. Vide ietver spēkus, kas ietekmē firmas spējas nodibināt un uzturēt kontaktus ar tirgu. Ir mikro un makro vide, tas ir uzņēmuma iekšējā vide, kuru uzņēmums pats veido, izvēlās un vada, un ārējā vide, tie ir spēki, kuri firmu ietekmē neatkarīgi no tās gribas un kuru uzņēmums nevar tik viegli ietekmēt, kā arī ar šo vidi firmai vienmēr uzsākot kādu darbību būs jārēķinās. Darba mērķis – Veikt iekšējās un ārējās vides analīzi uzņēmumā SIA „XXX”, izstrādāt ieteikumus un priekšlikumus turpmākai darbībai. Uzdevumi : 1. Iepazīties ar teoriju, apgūt to un pielietot darba izstrādāšanā. 2. Izpētīt un analizēt iekšējo un ārējo vidi konkrētajā uzņēmumā. 3. Apkopot rezultātus, izdarīs secinājumus un izstrādāt priekšlikumus. Darba metodoloģiskais pamats ir vietējo autoru darbi, speciālā mācību literatūra, Interneta avoti. Sakarā ar darba ierobežojošo apjomu, tajā nav iespējams iekļaut pilnīgu un detalizētu informāciju par attiecībā starp uzņēmumu un vidi. Darba izstrādāšanai tiek pielietoti dažādi paņēmieni, analīzes veidi un metodes, no kurām galvenās ir: analītiskās metodes un salīdzināšanas metodes.
- SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
- Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
- Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
Дипломная для университета75
-
Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
Дипломная для университета49
Оцененный! -
Iekšējās un ārējās vides nozīme uzņēmējdarbības attīstībā Latvijā
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Vietējā tirgus nozīme uz eksportu orientētā uzņēmumā
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Uzņēmuma SIA "Lattelekom" finanšu analīze
Дипломная для университета53
Оцененный!