Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības ietekme uz patē...-
Uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības ietekme uz patērētāja izvēli
Nr. | Название главы | Стр. |
APZĪMĒJUMU SARAKSTS | 6 | |
IEVADS | 7 | |
1. | KORPORATĪVĀ SOCIĀLĀ ATBILDĪBA | 9 |
1.1. | Korporatīvās sociālās atbildības definīcija | 9 |
1.2. | Korporatīvās sociālās atbildības struktūra | 12 |
1.3. | Dažādie viedokļi par korporatīvo sociālo atbildību | 18 |
1.4. | Korporatīvā sociālā atbildība no uzņēmuma skatu punkta | 22 |
1.5. | Korporatīvā sociālā atbildība no patērētāja skatu punkta | 28 |
2. | KORPORATĪVĀS SOCIĀLĀS ATBILDĪBAS ATTĪSTĪBA LATVIJĀ UN CITUR PASAULĒ | 32 |
2.1. | Korporatīvās sociālās atbildības vēsturiskā attīstība | 32 |
2.2. | Korporatīvā sociālā atbildība ASV un Eiropā | 34 |
2.3. | Korporatīvā sociālā atbildība Itālijā | 43 |
2.4. | Korporatīvā sociālā atbildība Latvijā | 51 |
2.5. | Patērētāju izpratne par korporatīvo sociālo atbildību | 60 |
3. | PĒTĪJUMS PAR KORPORATĪVĀS SOCIĀLĀS ATBILDĪBAS IETEKMI UN PATĒRĒTĀJA IZVĒLI LATVIJĀ UN ITĀLIJĀ | 65 |
3.1. | Pētījuma mērķis un metodoloģija | 65 |
3.2. | Aptaujas izlases kopuma raksturojums | 67 |
3.3. | Patērētāju izvēli ietekmējošie faktori | 70 |
3.4. | Patērētāja izvēle dažādos korporatīvās sociālās atbildības gadījumos | 73 |
3.5. | Patērētāju informētība un pieredz korporatīvās sociālās atbildības jomā | 75 |
3.5. | Patērētāju novērtējums par uzņēmuma sociālās atbildības līmeni | 83 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 90 | |
PATEICĪBA | 95 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 96 | |
PIELIKUMI | 104 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izanalizējot pieejamo speciālo literatūru un avotus par korporatīvās sociālās atbildības teorētiskajiem aspektiem un praktisko pieredzi, kā ar empīriskā pētījuma datu analīzes rezultātā autore nonāca pie vairākiem secinājumiem un priekšlikumiem.
Secinājumi
Pēc Eiropas Savienības Komisijas definīcijas KSA ir koncepts ar ko raksturo brīvprātīgu uzņēmuma rīcību integrēt sociālās un vides intereses savās biznesa darbībās.
KSA koncepcija nav atdalāma no ‘’biznesa ētikas’’ un ‘’ilgtspējīgas attīstības’’ jēdzieniem, kā arī ļoti būtiski ir izcelt uzņēmēju brīvprātīgu rīcību, īstenojot KSA stratēģiju savā uzņēmējdarbībā. Sociālā atbildība attiecās uz tagadni un nākotni, jo korporāciju darbība tiešā veidā ietekmē sabiedrību un vidi apkārt, un jebkāds kaitējums šodien ietekmēs sociālos faktorus nākotnē.
KSA teorijas pamatā ir četri atbildības veidi: ekonomiskā, juridiskā, ētiskā un filantropiskā atbildība, kura var izpausties trīs dažādās dimensijās: ekonomisko dimensiju (efektivitāte un rentabilitāte), sociālo dimensiju (atbildība pret sabiedrību un citām ieinteresētām pusēm) un vides dimensiju (atbildība par apkārtējo vidi).
KSA stratēģijas īstenošana var radīt labumu gan sabiedrībai, gan pašam uzņēmumam. Sabiedrība jutīs apmierinātību par uzņēmuma darbību, jo tā ir saskaņā ar patērētāja, darbinieku un akcionāru vērtībām un vajadzībām. Savukārt uzņēmums uzlabo savu tēlu, iegūst labu reputāciju, lojālus darbiniekus un klientus.
Zinātniskajā literatūrā ir atrodami ļoti atšķirīgi viedokļi par KSA. Ir autori, kas uzskata, ka uzņēmuma vienīgā sociālā atbildība ir radīt peļņu akcionāriem un radīt nodarbinātību. Citi autori uzskata, ka uzņēmumam jāizturas atbildīgi pret darbiniekiem, vidi, jāiegulda resursi sabiedrības labklājības un dzīves kvalitātes uzlabošanai, un jāpiedāvā labas kvalitātes produkti un preces.
Mūsdienās KSA jautājums kļūst ar vien aktuālāks un sabiedrība kļūst prasīgāka pret uzņēmumu Uzņēmumiem, kas vēlēsies palikt konkurētspējīgi, būs jāpielāgojas un jāatrod abpusēji izdevīgi risinājumi, lai apmierinātu visu ieinteresēto pušu vajadzības un intereses.…
Mūsdienās visā pasaulē KSA sāk pievērst ļoti lielu uzmanību, jo ir mainījušies priekšstati par uzņēmuma lomu sabiedrībā. Uzņēmuma darbība var būtiski ietekmēt vides drošību, darbinieku, klientu, sadarbības partneru un citu ieinteresēto pušu dzīves kvalitāti un labklājību. KSA var būt kā moderns instruments, kā piesaistīt ieinteresēto pušu uzmanību un uzlabot savu tēlu, iegūstot lojālus klientus un uzticīgus sadarbības partnerus.
- Pārmaiņu procesa ietekme uz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Latgales nodaļas cilvēkresursu vadību
- Plastikāta karšu un identifikācijas dokumentu ražošanas uzņēmuma tēla pilnveide
- Uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības ietekme uz patērētāja izvēli
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma SIA „X” stratēģiskais plāns
Дипломная для университета52
Оцененный! -
Personāla plānošana uzņēmumā
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Darbinieku lojalitātes veicināšanas iespējas uzņēmumā "X"
Дипломная для университета66
-
Cilvēkresursu organizācija mazā un vidējā kokapstrādes uzņēmumā
Дипломная для университета61
Оцененный! -
Uzņēmuma iekšējais imidžs un korporatīvā kultūra
Дипломная для университета48
Оцененный!