Дипломная
Предпринимательство и право
Управление
Uzņēmuma "Repa Ring" darbinieku motivācijas sistēmas anal...-
Uzņēmuma "Repa Ring" darbinieku motivācijas sistēmas analīze un uzlabošana
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Satura rādītājs | 2 | |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1.nodaļa | Mūsdienu tendences darbinieku motivācijas jomā | 9 |
2.nodaļa | Motivācijas sistēmas teorētiskie pamati | 12 |
2.1 | Personāla loma uzņēmumā | 12 |
2.2 | Motivācijas būtība | 13 |
2.3 | Pazīstamākās motivācijas teorijas | 17 |
2.3.1 | Satura motivēšanas teorijas | 19 |
2.3.1.1 | A.Maslova motivācijas teorija | 20 |
2.3.1.2 | K.Alderfera ERG teorija | 22 |
2.3.1.3 | D.Makklelanda pieredzes-vajadzību teorija | 23 |
2.3.1.4 | Hercberga motivācijas teorija | 23 |
2.3.1.5 | Satura motivāciju teoriju salīdzinājums | 25 |
2.3.2 | Norises motivēšanas teorijas | 26 |
2.3.2.1 | Gaidu motivēšanas teorijas | 26 |
2.3.2.2 | I.S.Adamsa taisnīguma motivēšanas teorija | 27 |
3.nodaļa | SIA “Repa Ring” | 28 |
3.1 | Pakalpojumu klāsts | 28 |
3.2 | Uzņēmuma struktūra | 30 |
3.nodaļa | Motivācijas sistēmas norise uzņēmumā | 34 |
3.1 | Personāla motivēšanas iespējas | 34 |
3.2 | Deficīta motīvi | 35 |
3.3 | Augšanas motīvi | 37 |
3.4 | Iekšējās un ārējās vides ietekme | 38 |
3.4.1 | Mērķi un stratēģija | 38 |
3.4.2 | Vides analīze | 39 |
4.nodaļa | Darbinieku aptauja, tās norise, vispārīgā analīze | 43 |
4.1 | Aptaujas norise | 43 |
4.2 | Anketas rezultāti | 44 |
4.3 | Darbinieku apmierinātības līmeņa noteikšana | 53 |
4.4 | Darbinieku vērtību orientācijas noteikšana | 56 |
4.5 | Motivācijas spēka noteikšana katram respondentam | 59 |
4.6 | Motivācijas virzības noteikšana | 60 |
5. | Motivācijas sistēmas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā “Repa Ring" | 61 |
Secinājumi un priekšlikumi | 64 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 68 | |
Pielikumi | 70 | |
1.pielikums | 70 | |
Galvojums | 76 | |
Izziņas par diplomdarba aizstāvēšanas rezultātiem | 77 |
Ikkatrs mūsdienu uzņēmums savā darbībā saskaras ar neskaitāmām problēmām – sarežģītais ekonomiskais, mainīgais politiskais stāvoklis, kadru mainība – milzīgā ārējās un iekšējās vides ietekme, kura bieži vien spēj ļoti spēcīgi veicināt jeb kavēt uzņēmuma attīstību un darbu. Tomēr viens no visbūtiskākajiem faktoriem, kas iespaido ne tikai uzņēmuma produkciju jeb pakalpojumu kvalitāti, bet gan visu darbību un eksistenci kopumā neapšaubāmi ir cilvēks.
“Cilvēki ir visvērtīgākie organizācijas resursi, bet tajā pašā laikā viņi ir vienīgie resursi, kas spēj rīkoties pret organizācijas mērķiem” [18;24].
Par to, lai ikkatrs darbinieks strādātu ar pilnu atdevi un ar lepnumu nestu uzņēmuma vārdu apkārtējiem, pirmām kārtām ir atbildīgs vadītājs. “Vadītājs ir organizācijas darbinieks, kas ir galvenais atbildīgais par menedžmenta darbību nodrošināšanu. Tā ir persona, kas plāno, organizē, koordinē, motivē un kontrolē visu resursu izmantošanu un līdz ar to pieņem lēmumus, lai sasniegtu organizācijas mērķus” [18;25]. Darba autores subjektīvā asociācija ir pielīdzināma K.Levina grupas dinamikas pieejai, kur nelielas grupas – šajā gadījumā darba kolektīvs jeb firma, ir apskatīts kā pastāvīgs funkcionējošs un attīstībā esošs sociāls organisms. Tas izraisa asociācijas, ka vadītājs šajā organismā veic sirds funkcijas un tādēļ no viņa emocionālās, fiziskās un zināšanu sagatavotības pakāpes ir tieši atkarīga visu pārējo posmiņu darbība. Menedžmentā lielāka uzmanība tiek veltīta tieši vadītāja prasmei veikt nepieciešamās funkcijas – dotajā situācijā – prasmei veidot vienotu un funkcionējošu motivācijas sistēmu, kas būs stabils pamats uzņēmuma tālākai attīstībai un uzplaukumam.
Personāla vadība kopumā sastāv no vairākām būtiskām funkcijām, piemēram: kadru politikas, kolektīva iekšējās attiecības, sociāli – psiholoģiskās attiecības uc. Viena no neapšaubāmi svarīgākajām funkcijām ir motivācija. Neviena vadības sistēma nestrādās gana efektīvi un funkcionāli, ja nebūs izstrādāta efektīva motivācijas sistēma. Motivēšana ir viena no svarīgākajām funkcijām, lai darbinieki – firmas svarīgākie resursi kalpotu kopēju mērķu labā. Katram cilvēkam ir vajadzīga motivācija, lai viņš vēlētos strādāt ar atdevi un dotu labumu firmai. Ja vadītājs grib efektīvi motivēt savus padotos, viņam jāzina katra individuālās prasības, vēlmes. Nevar visus darbiniekus motivēt vienādi, viens cilvēks varbūt ir godkārīgs, atzīšanu alkstošs, citam vajadzības ir piezemētākas, tā saucamās fizioloģiskās vajadzības. Ja darbinieks ir motivēts materiāli, bet viņa fizioloģiskās vajadzības ir apmierinātas, tad tā vairs nebūs efektīva motivēšana, tas nozīmē, ka vadītājam ir jāzina kā apmierināt savu darbinieku ambīcijas. …
Drbā ļoti nopietni esmu pētījusi motivācijas teorijas attīstību un būtību, mūsdienu tendences. Tās piesaistītas konkrētam uzņēmumam un sadarbībā ar psihologu izstrādāta nopietna anketa (apmierinātības indekss, vērtību orientācija utt.)
-
Mārketinga darbības analīze Latvijas mobilo telekomunikāciju tirgū
Дипломная74 Коммуникации, транспорт, связь, Реклама, маркетинг
- SIA "Liepājas Energoserviss" personāla vadības projekts
- Uzņēmuma "Repa Ring" darbinieku motivācijas sistēmas analīze un uzlabošana
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Liepājas Energoserviss" personāla vadības projekts
Дипломная, академическая50
Оцененный! -
Mārketinga darbības analīze Latvijas mobilo telekomunikāciju tirgū
Дипломная, академическая74
Оцененный! -
Uzņēmējdarbības attīstības problēmas tirdzniecībā
Дипломная, академическая75
Оцененный! -
Latvijas un ārvalstu uzņēmumu apvienošanās un pārņemšanas darījumi un to novērtēšana
Дипломная, академическая80
Оцененный! -
Motivēšanas un kvalifikācijas paaugstināšanas nozīme personāla vadības procesā
Дипломная, академическая76
Оцененный!