Mūsdienu konkurences cīņā par pārdotajiem produktiem un pakalpojumiem reklāma ir ieņēmusi vissvarīgāko vietu jebkura veida uzņēmējdarbībā. Tās izpausmes var būt dažnedažādākās, taču visas, kā viens, veicina pārdošanas apjoma palielināšanos.
Katrā nozarē ir raksturīgi vairāk izmantotie reklāmas paņēmieni veidi, izspausmes un īpašības. Darbā apskatīta tāda reklāmas nozare, kas reklamē aktīvās atpūtas centrus, to piedāvātos produktus un pakalpojumus. Aktīvās atpūtas, izklaides un sporta reklāmu skaita pieaugums rada nepieciešamību tās pētīt un analizēt, lai turpmāk paaugstinātu reklāmu efektivitāti un spēju uzrunāt mērķa auditoriju.
Bakalaura darba problēma ir uzzināt kādus reklāmas veidus labāk izmantot reklamējot aktīvās atpūtas centru, tādēļ darba mērķis ir uzzināt kādi reklāmas veidi tiek reklamējot aktīvās atpūtas centrus. Darba pētniecisko daļu raksturo nepieciešamība uzzināt tos reklāmas veidus, kādi tikuši izmantoti reklāmdarbībai saistītajā nozarē, kā arī to, vai mērķa auditorija tos saņēmusi, uztvērusi un tie ir rosījuši kādu darbību.
Šī mērķa sasniegšanai tika izvirzīti vairāki darba uzdevumi:
- Analizēt teoriju (apkopot, atrast un salīdzināt teorijas par reklāmas nozari, interneta reklāmu un pētnieskās daļas metodiku)
- atlasīt respondentus nozares atbilstošajai mērķauditorijai
- veikt pētniecisko darbu (sastādīt anketu, to nogādāt līdz respondentiem)
- analizēt rezultātus, (veikt aptaujas rezultātu uzskaiti un interpretāciju)
- dot priekšlikumus, tos pamatojot
- izvēlēties piemerotākos reklāmas veidus,
- izstrādāt uz mērķauditorijas vajadzībām balstītu reklāmu
Par darba objektu izvēlēti100 jaunieši vecumā no 16 – 35 gadiem, 3 aktīvās atpūtas centru vadošie darbinieki, ka arī aktīvās atpūtas centru reklāmas (3 drukātās, 3 internetā),
Lai sasniegtu velamos rezultātus tika izmantotas šādas darba metodes: aptauja, dziļā intervija un aprakstošā analīze.
Par Darba hipotēzi tika pieņemts apgalvojums, ka klienti kā vislabāko aktīvās atpūtas centra reklamēšanas veidu vērtē interneta reklāmu.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksta, trīs nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta, kā arī pielikumiem.
Pirmajā bakalaura darba nodaļā raksturota reklāma, tās jēdziens uzdevumi un mērķi, kā arī apskatīti reklāmas veidi. Īpaša uzmanība pievērsta interneta reklāmas veidam, kā popularākajam medijam jauniešu auditorijā. …