Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Latvijas lielveikalu un hipermārketu stratēģijas analīze-
Latvijas lielveikalu un hipermārketu stratēģijas analīze
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | ||
Ievads | ||
1. | Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojums | |
1.1. | Pārtikas mazumtirdzniecības īpatnības | |
1.2. | Pircēju motivāciju ietekmējošie faktori | |
1.3. | Latvijas lielāko pārtikas mazumtirdzniecības tirgus dalībnieku vērtējums | |
1.4. | Tirgus dalībnieku logotipu, lozungu un simbolikas raksturojums | |
2. | SIA “Rimi Latvia” darbības analīze | |
2.1. | SIA “Rimi Latvia” raksturojums | |
2.2. | “Rimi” lielveikalu tīkla un hipermārketu “Maxi Rimi” izveidošana Latvijā | |
2.3. | SIA “Rimi Latvia” finanšu rādītāju analīze | |
3. | Latvijas hipermārketu darbības analīze | |
3.1. | Hipermārketu sniegto pakalpojumu veidu vērtējums | |
3.2. | Pakalpojumu analīze pēc mārketinga kompleksa elementiem | |
3.3. | Hipermārketu reklāmu analīze presē | |
Secinājumi | ||
Priekšlikumi | ||
Kopsavilkums | ||
Saīsinājumi | ||
Izmantotās literatūras un avotu saraksts |
Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojums
Darba pirmajā nodaļā autors veic Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojumu, izvērtējo statistikas datus par mazumtirdzniecības attīstību Latvijā, raksturojot pārtikas mazumtirdzniecības īpatnības, pircēju motivāciju ietekmējošos faktorus un izvērtējot informāciju par lielākajiem Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu tīkliem. Vērtējumam tika izmantoti statistikas dati par mazumtirdzniecības nozares attīstību, ziņojumi par progressu Latvijas ilgtermiņa ekonomiskās stratēģijas īstenošanā, žurnālu “Tirgotājs” un “Supermārkets” publikācijas, ziņu aģentūras “BNS” preses relīzes, kā arī citi literatūras avoti, kas minēti izmantotās literatūras sarakstā un uz kuriem autore ir devusi atsauces.
Ekonomiskā izaugsme Latvijā jau vairākus gadus tiek vērtēta pozitīvi. 2000.gadā iekšzemes kopprodukts pieauga par 6,8 %, 2001.gadā par 7,7% un 2002.pārskata gadā iekšzemes kopprodukts pieauga par 6,1%. Aktivitātes ir palielinājušās gandrīz visās nozarēs, tomēr Latvijas pakalpojumu nozarēs var izcelt tirdzniecību, kas turpina strauji attīstīties, veidojot lielāko ieguldījumu iekšzemes kopprodukta pieaugumā. Tirdzniecības pieauguma tempi 2000.gadā - 8,2 %, 2001.gadā - 10,8%, 2002.gadā- 19,9%. Latvijā tirdzniecības apgrozījuma pieaugums ir ļoti straujš kopš 1998.gada un tirdzniecības pieauguma temps vidēji ir 9 līdz 10% gadā [35;11].
Mazumtirdzniecības apgrozījums pēdējos gados ir pieaudzis straujāk nekā tirdzniecība kopumā, un laika posmā no 1997. līdz 2001. gadam tas palielinājās vidēji par 15,5% ik gadu [19;10]. Straujais mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums ir skaidrojams gan ar iedzīvotāju ienākumu pieaugumu, gan kreditēšanas un līzinga pakalpojumu attīstību, gan lielā mērā ar mazumtirdzniecības tīkla attīstību un aizvien lielākas preču daļas izplatīšanu caur mazumtirdzniecības uzņēmumiem. Veikalu, stendu un kiosku skaits pēdējo piecu gadu laikā ir gandrīz divkāršojies. Tirdzniecības platība veikalos ir palielinājusies nedaudz vairāk par 60 procentiem.
Mazumtirdzniecības nozares attīstība ir atkarīga no vairākiem faktoriem, kas saistīti ar pircēju. Tos varētu iedalīt divās grupās: ekonomiskie faktori, kas ietekmē indivīda pirktspēju un izmaiņas patērētāju uzvedībā.
Indivīdu pirktspēja ir palielinājusies. 2001.gadā iedzīvotāju ienākumi palielinājušies par 6,1% salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Ņemot vērā inflācijas ietekmi, reālie ienākumi 2001.gadā faktiski ir palielinājušies par 3,5%. Pirktspēju ir palielinājuši arī kredītiestāžu izsniegtie aizdevumi fiziskām personām (kredīti, overdrafti, līzings u.c. aizdevumi), taču jāatceras, ka tādejādi nākotnes pirktspēja tiek pārcelta uz šodienu [22;10].
…
Darbā izvērtēta "Rimi", "Maxima" un citu lielveikalu darbības stratēģija
- Latvijas Bankas darbības analīze
- Latvijas lielveikalu un hipermārketu stratēģijas analīze
- SIA "NEOSS" attīstības stratēģijas izstrāde
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas Bankas darbības analīze
Дипломная для университета78
Оцененный! -
SIA "NEOSS" attīstības stratēģijas izstrāde
Дипломная для университета76
Оцененный! -
Biroja darba organizācija Krievijas - Latvijas uzņēmumā "Veleks"
Дипломная для университета47
-
Latvijas biškopības nozares konkurētspējas un attīstības iespēju analīze Eiropas Savienības tirgus ietvaros
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Nodokļu ietekme uz ekonomisko attīstību Latvijas Republikā
Дипломная для университета75