Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Salīdzinošā analīze darbinieku apmierinātībai ar darbu va...-
Salīdzinošā analīze darbinieku apmierinātībai ar darbu valsts un privātajā uzņēmumā
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 3 | |
1. | Vadītājs un vadīšana | 6 |
1.1. | Vadīšanas stilu raksturojumi | 7 |
1.2. | Vara kā galvenais motivātors | 10 |
2. | Motivācijas būtība | 14 |
2.1. | Motivācijas teoriju analīze | 17 |
2.1.1. | A.Maslova vajadzību hierarhija | 20 |
2.1.2. | F.Hercbergera divfaktoru teorija | 24 |
3. | Apmierinātības ar darbu nozīme | 27 |
3.1. | Apmierinātības ar darbu ietekmējošie faktori | 29 |
3.2. | Apmierinātība ar dzīvi | 31 |
4. | Pētījums par darbinieku apmierinātību ar darbu valsts un privātajā uzņēmumā | 34 |
4.1. | Pētāmo grupu apraksts | 37 |
4.2. | Pētījuma datu analīze un interpretācija | 38 |
Secinājumi | 57 | |
Priekšlikumi | 58 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 59 | |
Pielikumi | 60 |
Motivācija un darbinieku motivēšana ir viens no svarīgākajiem veiksmīgas uzņēmējdarbības virzītājspēkiem, jo nav iedomājams veiksmīgs uzņēmums bez apmierinātiem un uz panākumiem orientētiem darbiniekiem. Lai darbinieki būtu ne tikai darbinieki, bet labi un teicami darbinieki, tie ir jāievirza pareizajā gultnē un to ir iespējams izdarīt ar motivāciju.
Labus, atsaucīgus un profesionālus darbiniekus atrast nav viegli. Kad darbinieks ir atrast, par svarīgāko uzdevumu kļūst tā noturēšana. Ir nepieciešams pielietot dažādas motivēšanas metodes. Tas nozīmē pievērst uzmanību tam, kā katru darbinieku vislabāk motivēt, ar tādiem līdzekļiem kā stimulēšana, atlīdzība, vadība, bet, vissvarīgākais, ar darbu, ko viņi veic un organizāciju, kurā viņi šo darbu veic.
Cilvēkiem ir svarīgi apzināties savu vietu darba procesā, savu sociālo lomu, iepazīt apstākļus determinējošos faktorus. Tie var būt gan subjektīvi, gan objektīvi (intereses, izglītības līmenis, profesionālā kompetence, pieredze, darba organizācija u.c.)[5;5].
Cilvēkam kā sociālai būtnei ir raksturīgas gan fizioloģiskās, gan sociālā vajadzības, kuras var tikt daļēji apmierinātas. Ne vienmēr liels atalgojums radīs cilvēkā motivācijas sajūtu. Motivācijas radīšanai tāpat ir nepieciešama arī darbinieka nopelnu atzīšana un veicināšana. Darba procesā cilvēks sevi realizē kā personību. Tāpēc vadītājam svarīgi ir ne tikai viņu stimulēt, bet arī novērtēt viņa darba svarīgumu. Nepieciešams panākt cilvēka apmierinātību ar darbu, tas ir radīt apstākļus, kas virzīti uz pilnu motivāciju.
Biroja administratora pienākums ir rūpēties, lai kolektīvā būtu labvēlīga psiholoģiskā vide, bet viņam nav obligāti jāveido kolektīva saliedētība un vienotība. Kā arī darba grupā nevar cilvēkiem uzspiest, lai viņi būtu saliedēti un vienoti personīgā līmenī.
Organizācijas dvēsele, labais gariņš nereti ir biroja administrators, jo šis cilvēks vienmēr ir birojā un ir informēts par organizācijā notiekošo. Ideālā variantā biroja administratoram jāspēj izprast un pārraudzīt darba grupā notiekošais, lai neciestu individualitāte, tomēr katra personība būtu toleranta pret darba kolēģi. Ļoti iespējams, ka kādam daļa savas individualitātes jācenšas neizpaust, lai būtu tolerants pret pārējiem darba kolektīva locekļiem, jo organizācijā strādā cilvēki, kurus vieno saprotami un skaidri formulēti kopīgi darba mērķi un uzdevumi.
Biroja administratoram jābūt atbildīgam par savu kolektīvu kopumā un par katru darbinieku atsevišķi, tas ļauj izveidot saliedētu grupu, jo jebkuram cilvēkam patīk, ja interesējās par viņa domām, rūpēm un problēmām. Padotajiem savukārt ir svarīgi, lai vadītājs būtu atklāts, taisnīgs, godīgs: tikai tāds vadītājs var prasīt no saviem padotajiem to pašu. Vadītāja pakļautībā esošajiem darbiniekiem visu laiku jāizjūt ne tikai augstas prasības par darba rezultātiem, bet arī rūpes par viņu interesēm un to īstenošanu.…
Kvalifikācijas darba tēma ir “Salīdzinošā analīze darbinieku apmierinātībai ar darbu valsts un privātajā uzņēmumā”. Līdz ar to pētījuma mērķis ir noskaidrot darbinieku apmierinātību ar darbu un motivāciju veicinošos faktorus. Lai noskaidrotu darbinieku apmierinātības ar darbu līmeni valsts un privātajā uzņēmumā tiek veikta salīdzinošā analīze. Šajā darbā tiek apskatīts viens no galvenajiem mūsdienu tematiem - darbinieku apmierinātība ar darbu un darba motivāciju. Pētījumā izmantotās metodes: teorētiskā - literatūras analīze un empīriskā – darbinieku aptaujāšana ar Paula E. Spektora (Paul E. Spector) 1986. gadā izveidoto anketu "Apmierinātība ar darbu" (Job Satisfaction Survey), kas sastāv no 36 apgalvojumiem. Latvijā aptauju adaptējusi I. Bistrova 2001. gadā. Situāciju analizēšanai uzņēmumos tiek izmantotas zinātnieku F. Hercberga (F. Hercberg) un A. Maslova (A.Маслов) teorijas. Pētījumā piedalījās: kopā 40 darbinieki, no diviem uzņēmumiem (no katra uzņēmuma 20 darbinieki). Iegūtie rezultāti liek secināt, ka pastāv saistība ar apmierinātību ar darbu un motivācijas līmeni. Darba izstrādes gaitā secināju, ka būtu nozīmīgi veikt periodiskas aptaujas vai anketēšanas, ar kuru palīdzību uzņēmumu vadītāji sekmīgāk varētu reaģēt uz radušos situāciju un veiksmīgāk vadīt uzņēmumus. Kvalifikācijas darbs sastāv no 60 lapām, 9 attēliem, 4 tabulām un 3 pielikumiem. Darbā izmantoti 21 literatūras avoti.
- Salīdzinošā analīze darbinieku apmierinātībai ar darbu valsts un privātajā uzņēmumā
- SIA "Pamats" saimnieciskās darbības analīze
- Zemnieku saimniecības "Kurmīši" saimnieciskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Personālvadības analīze
Дипломная для университета78
Оцененный! -
SIA "RIMI Latvia" darbinieku motivācijas sistēmas analīze
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Darbinieku piesaistes un motivēšanas uzlabošanas iespējas uzņēmumā "BPO"
Дипломная для университета96
Оцененный! -
Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā
Дипломная для университета89
Оцененный! -
Viesnīcu un tūrisma padziļināta analīze
Дипломная для университета130