Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Darbinieku motivācijas sistēmu salīdzinājums un pilnveide...-
Darbinieku motivācijas sistēmu salīdzinājums un pilnveides iespējas uzņēmumos SIA "X" un SIA "Y"
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 6 | |
1. | MOTIVĀCIJAS JĒDZIENA TEORĒTISKIE ASPEKTI | 8 |
1.1. | Motivācijas jēdziens personāla vadīšanā | 8 |
1.2. | Motivācijas pamata teorijas | 11 |
1.2.1. | Pirmatnējās motivācijas teorijas | 12 |
1.2.2. | Motivācijas saturiskās teorijas | 15 |
1.2.3. | Motivācijas procesuālās teorijas | 16 |
1.2.4. | Uzņēmuma motivācijas sistēmas ieviešanas process | 18 |
2. | DARBA STIMULĒŠANAS METODES | 20 |
2.1. | Materiālā stimulēšana | 20 |
2.1. | 4. attēls Materiālās stimulēšanas struktūra (Дейнека, 2013) | 20 |
2.1.1. | Maksājumu formas un sistēmas | 20 |
2.1.2. | Valsts darba samaksas noteikumi | 26 |
2.1.3. | Materiāli nemonetārā stimulēšana | 27 |
2.2. | Nemateriālās darba stimulēšanas metodes | 28 |
3. | UZŅĒMUMU SIA “X” UN SIA “Y” RAKSTUROJUMS | 32 |
3.1. | Uzņēmumu īss raksturojums | 32 |
3.2. | Uzņēmumu organizatoriskā struktūra | 33 |
3.3. | Uzņēmumu SVID analīze | 37 |
4. | Darbinieku motivācijas sistēmu analīze | 41 |
4.1. | Uzņēmumu motivācijas sistēmu raksturojums un salīdzinājums | 41 |
4.2. | Darbinieku viedokļu pētījums motivācijas jautājumos | 44 |
4.3. | Motivācijas sistēmu novērtējums un pilnveidošanas iespējas uzņēmumos SIA “X” un SIA “Y” | 52 |
SECINĀJUMI | 55 | |
IETEIKUMI UZŅĒMUMU “X” UN “Y” VADĪTĀJIEM MOTIVĀCIJAS SISTĒMU PILNVEIDOŠANĀ | 57 |
SECINĀJUMI
Secinājumi
1. Darbinieku ieinteresētība efektīvam darbam uzņēmumā ir tieši atkarīga no piedāvātajiem bonusiem un prēmijām uzņēmumā.
2. Motivācijas teorijas pamatā ir individuāla cilvēciska vajadzība (fizioloģiska vai psiholoģiska), kuras apmierināšanu notiek ar uzvedības vai darbības palīdzību.
3. Cilvēka darba gaitās, vajadzības ir viņa biznesa aktivitātes avots, vajadzības mudina rīkoties, t.i. izraisa interesi par konkrētu mērķi. Vajadzības ir primārās un sekundārās.
4. Motivācija ir pamudinājums uz noteiktu darbību, kas balstīta uz cilvēkam svarīgu vajadzību apmierināšanu. Var izšķirt divu veidu motivāciju: ārēju un iekšējo.
5. Stimuls ir apzināta cilvēka motivācija veikt kādas darbības un sasniegt konkrētu mērķi, turklāt mērķa sasniegšana uzstājas kā darbības nozīme, kā arī stimuls nosaka, kā un ko cilvēks darīs, lai apmierinātu savas vajadzības.
6. Motivācijas teoriju attīstība sākās XX gadsimta sākuma. Pašlaik var izšķirt 3 galvenās motivācijas grupas: pirmatnējās, saturīgās un procesuālās.
7. Materiālā stimulēšana ietver visus maksājumus, kas tiek piemēroti organizācijā, un visa veida nemonetārā stimulēšana.
8. Nemateriālās stimulēšanas mērķis ir palielināt darbinieku interesi pildīt amata pienākumus, kas savukārt ietekmē darba ražīguma pieaugumu un organizācijas ienākumu pieaugumu.
9. Uzņēmums “X” ir šūšanas uzņēmums ar 50 gadu garu uzņēmuma pastāvēšanas vēsturi. Uzņēmumā strādā ap 130 darbiniekiem, no kuriem 61 ir šuvēja.
10. Uzņēmums “X” pārsvarā specializējas sieviešu virsdrēbju- mēteļu, trenču, virsjaku, lietusmēteļu, žakešu, svārku, kleitu, bikšu, bērnu virsjaku un uniformas viesnīcu apkalpojošajam personālam. Šobrīd COVID-19 pandēmijas laikā pārorientējis ražošanu masku šūšanai un medicīniskā apģērba šūšanai.
…
Darba apjoms: 59 lpp., 2 tabulas, 20 attēli, 40 bibliogrāfiskais nosaukums, 2 pielikumi Atslēgas vārdi: darbinieku motivācija, uzņēmumu motivācijas sistēmas, motivācijas sistēmu pilnveidošana, šūšanas uzņēmums Maģistra darba mērķis: izpētīt darbinieku motivēšanas teorētiskās nostādnes un motivācijas sistēmas uzņēmumos SIA “X” un SIA “Y”, veikt to analīzi un salīdzinājumu, lai sagatavotu priekšlikumus darbinieku motivācijas pasākumu pilnveidošanai Maģistra darba uzdevumi: Veikt motivācijas teoriju teorētisko analīzi, raksturot uzņēmumus SIA “X” un SIA “Y”, izvērtēt motivācijas sistēmu uzņēmumos SIA “X” un SIA “Y”, veikt salīdzinājumu, veikt pētījumu abos uzņēmumos ar mērķi, lai noskaidrotu darbinieku viedokli motivācijas jautājumos, izstrādāt ieteikumus darbinieku motivācijas sistēmas pilnveidošanai SIA “X” un SIA “Y” uzņēmumos. Maģistra darba jautājums: kā atšķiras motivācijas sistēmas vienas nozares uzņēmumos un kā tas ietekmē darbinieku viedokli par motivēšanu darbam? Pētījuma objekts: uzņēmumu SIA “X” un SIA “Y” darbinieku motivācijas sistēmas Pētījuma priekšmets: motivācijas sistēmas aspekti uzņēmumā „X” un “Y”: izmantojamie morālās un materiālās motivēšanas veidi uzņēmumos Pētījuma metodes: 1) Literatūras un avotu analīze 2) Daļēji strukturētā intervija ar uzņēmumu “X” un “Y” vadītājiem 3) Uzņēmumu “X” un “Y” darbinieku aptauja (anketēšana) 4) Pētījuma rezultātu analīze un salīdzināšana Pētījuma bāze: SIA “X” un SIA “Y” uzņēmumu attiecīgi 84 (78 sievietes un 6 vīrieši) un 92 (84 sievietes un 8 vīrieši) darbinieki Īss pētījuma kopsavilkums: Tiek piedāvātas un apkopotas darbinieku motivācijas teorijas definīcijas. Pētījumā tiek aprakstītas divu lielu šūšanas nozares uzņēmumu darbinieku motivācijas sistēmas. Ar darbinieku anketēšanas metodi iegūta informācija, kuri ir labākie veidi konkrētu uzņēmumu darbinieku motivēšanā. Uz rezultātu pamata izstrādāti ieteikumi uzņēmumu motivācijas sistēmu pilnveidošanai.
- Darbinieku motivācijas sistēmu salīdzinājums un pilnveides iespējas uzņēmumos SIA "X" un SIA "Y"
- SIA "Vollmotors" darbinieku motivācijas sistēmas izpēte un analīze
- SIA "XXX" uzņēmuma darbinieku motivācijas līmeņa paaugstināšanas projekts
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "RIMI Latvia" darbinieku motivācijas sistēmas analīze
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Darbinieku piesaistes un motivēšanas uzlabošanas iespējas uzņēmumā "BPO"
Дипломная для университета96
Оцененный! -
Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā
Дипломная для университета89
Оцененный! -
Restorāna "Kaļķu vārti" darbinieku apmierinātības līmenis un tā paaugstināšanas iespējas
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Salīdzinošā analīze darbinieku apmierinātībai ar darbu valsts un privātajā uzņēmumā
Дипломная для университета61